مرحوم آیت‌الله انواری مصداق ویژگی‌های شیعه در روایات معصومین(ع) بود

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مرحوم آیت‌الله انواری، مصداق ویژگی‌های شیعه در روایات معصومین(ع) بود که فرمودند شادی مومن در صورت و غمش در قلب او قرار دارد.

حبیب‌الله عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره شخصیت اخلاقی مرحوم آیت‌الله انواری اظهار داشت: بیش از ۵۰ سال است که با ایشان آشنا بودم، وی عالمی جلیل، اسلام‌شناسی مجاهد و مجاهدی در خدمت امامت و ولایت بود.
 
وی افزود: مرحوم انواری در شرایط تبعید به برازجان بسیار مقید به امامت و ولایت و بسیار ساده زیست و کم‌توقع بود.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: بنده خادم و شاگرد مرحوم آیت‌الله انواری در زندان و دوران تحصیل بودم و در کمیته امداد نیز حتی یک درخواست در طول این مدت نداشت چراکه سعی می‌کرد ما را به خدمت به محرومین و مستضعفین هدایت کند و تاکید می‌کرد که باید فاصله بین فقرا و متمکنین کم شود.
 
عسگراولادی با بیان اینکه در شخصیت مرحوم آیت‌الله انواری از نظر مبارزه و مجاهده، هیچ ترسی وجود نداشت، به ذکر خاطره ای اشاره کرد و گفت: علت تبعید ایشان، شهید عراقی و بنده به برازجان، اعتصاب غذای ما در زندان بود، یک شب رئیس کل زندان‌ها و رئیس زندان قصر همراه با جمعی به زندان آمدند و مرحوم آیت‌الله انواری با شجاعت مقابل آن‌ها ایستاد؛ رئیس کل زندان‌های رژیم طاغوت از ایشان پرسید آیا شما کار اعتصاب غذای زندانیان را شرعی می‌دانید و چرا به آنها تذکر نمی‌دهید؟ مرحوم آیت‌الله انواری پاسخ داد اگر باید تذکر بدهم اولین تذکرم به شماست که چرا این قدر در رژیم ظلم می‌کنید؟ قبل از اینکه به زندانیان بگویم اعتصاب غذا نکنید باید به شما بگویم که ظلم نکنید.
 
وی افزود: همین مساله منجر شد تا قطار تبعید ایشان نیز به سوی بزارجان به راه افتد و با یکدیگر به مدت یک سال در برازجان در یک محوطه کوچک در تبعید بودیم اما مرحوم آیت‌الله انواری همیشه با روحیه‌ای شاداب برخورد می‌کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله انواری، مصداق ویژگی‌های شیعه در روایات معصومین(ع) بود که فرمودند شادی مومن در صورت و غمش در قلب او قرار دارد، لذا ایشان همواره چهره شادابی در طول زندان داشت و هر کس که ناراحتی داشت با زیارت چهره شاداب ایشان خوشحال می‌شد، اگر چه ایشان غم و اندوه فراوانی داشتند که همه در سینه او بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.