مردم الجزایر برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان به‌ پای صندوق‌های رای می‌روند

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۰۱:۲۷:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

 خبرگزاری آریا- بیش از۲۱ میلیون الجزایری امروز برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند تا از میان ۲۵ هزار نامزد ۴۶۲ نماینده از ۴۴ حزب را انتخاب کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برونمرزی،قرار است بیش از ۲۱ میلیون رای دهنده الجزایری امروز برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان “الامه” پای صندوق‌های رای حضور ‌یابند تا از میان ۲۵ هزار نامزد ۴۶۲ نماینده از ۴۴ حزب را انتخاب کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ،امروز پنجشنبه برابر با دهم ماه می الجزایر شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است که در آن ۲۵ هزار نامزد انتخاباتی برای ورود به پارلمان و تصاحب ۴۶۲ کرسی آن با یکدیگر به رقابت می پردازند .
از نکات قابل توجه این دور از انتخابات پارلمانی الجزایر افزایش بی‌سابقه حضور زنان در فعالیت های سیاسی این کشور است که دلیل آنرا باید در اصلاحات اخیر این کشور و الزام احزاب سیاسی به اختصاص دادن ۲۰ تا ۵۰ درصد از فهرست‌های انتخاباتی خود به زنان ملاحظه کرد،به گونه‌ای که از مجموع ۲۵ هزار نامزد ورود به پارلمان الجزایر هفت هزار و ۶۴۶ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.
براساس اعلام کمیته ملی برگزاری انتخابات الجزایر برای استفاده و بهره‌مندی احزاب و نمایندگان مستقل شرکت‌کننده در انتخابات پارلمان ملی مردمی این کشور تدابیر و اقدامات لازم در نظر گرفته شده است.
همچنین براساس ماده ۱۸۰ قانون انتخابات این کشور تمامی احزاب و نامزدهای‌ها انتخاباتی در استفاده از رادیو و ۵ شبکه تلویزیونی دولتی الجزایر، اماکن عمومی از جمله باشگاه‌های ورزشی برای برپایی همایش و نشست‌های انتخاباتی از حقوق مساوی برخوردار هستند.
براساس اعلام وزارت کشور الجزایر ۵۰۰ ناظر بین المللی شامل ۱۲۰ ناظر اتحادیه اروپا ، ۲۰۰ ناظر اتحادیه آفریقا ، یک صد ناظر اتحادیه عرب و ۲۰ ناظر سازمان همکاری‌های اسلامی و همچنین ناظرانی از دو نهاد غیر دولتی آمریکا با سفر به الجزایر از نزدیک بر روند برگزاری انتخابات آتی این کشور نظارت می‌کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۳۲۷۳۸۹۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.