مردم سودان برای فرزندان خود بیشتر اسامی اهل بیت را انتخاب می کنند

به گزارش ایرنا از بیروت، این مطلب را ‘عادل سید احمد خلیفه’ در بازدید ‘حامد ملکوتی تبار’ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان روز یکشنبه از روزنامه ‘الوطن’ این کشور بیان کرد.

در این دیدار احمد خلیفه با ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت : من همیشه دوستدار مردم ایران و انقلاب اسلامی بوده و هستم و دوستان زیادی از شیعیان دارم و در اجتماعات و مراسم آنها مثل مراسم عاشورا ، جشن ها و … شرکت می کنم، چرا که طی چهار سالی که در استرالیا تحصیل می کردم شیعیان را بهترین نمونه جامعه مسلمانان اروپا و آمریکا دیدم و این مطلب را در مقالات متعددی در روزنامه الوطن در سالهای گذشته نوشته ام.

وی اضافه کرد: من به عنوان عضوی از ملت سودان که اکثراً از علاقه مندان امام خمینی (ره) و انفلاب اسلامی ایران هستند ، به مواضع جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی بخصوص آمریکا و اسرائیل افتخار می کنم و همیشه از این مواضع شفاف و قدرتمندانه ایران به خصوص در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت کرده ام.

سپس رایزن فرهنگی ایران، ضمن ستودن مواضع مثبت و دوستانه سید احمد خلیفه در خصوص ایران و انقلاب اسلامی، از نقش سازنده رسانه در روشنگری افکار عمومی و مردم سخن گفت و با اشاره به جایگاه خوب روزنامه الوطن در میان مردم سودان گفت: یکی از وظایف اولیه واساسی اصحاب رسانه ، روشنگری و تبیین واقعیتهای موجود در جوامع است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود : موضع ما در جریان جنبشهای جهانی کاملاً آشکار است، همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند که هر جا که آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان اسلام و مسلمین از طرفی حمایت کنند، ما باید از طرف دیگر پشتیبانی کنیم و این درسی است که امام خمینی (ره) به ما داده است.

خاورم*۲۰۲۴**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۲۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.