مردم شمال تهران روزهای آینده محدودیت تردد دارند

مرتضی تمدن درباره تدابیر استانداری برای روزهای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در پایتخت گفت: محدودیتهای ترافیکی در روزهای برگزاری اجلاس شناور خواهد بود و قطعی نیست، لذا متناسب با تردد میهمانان و رفت و آمد مدعوین تدابیر ترافیکی شناور اعلام و در همان زمان اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی گفت: تمامی اداراتی که کارهای خدمات‌رسانی و درمانی انجام می‌دهند از جمله آتش نشانی، دستگاه‌های امداد و نجات، شهرداری و بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها آماده خدمات‌رسانی هستند و تعطیل نخواهند بود اما تمامی بخش‌های اقتصادی و غیر اقتصادی دولتی و غیر دولتی تعطیل خواهند بود.
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات به شهروندان، شعب منتخب چندین بانک نیز به صورت محدود فعالیت‌هایی را خواهند داشت، از شرکت‌های خصوصی خواست تا دولت را همراهی کنند و در روزهایی که تعطیلی رسمی اعلام شده آنها نیز این همراهی را داشته باشند.
استاندار تهران تاکید کرد: برای ایام تعطیلات روزهای اجلاس در بخش حمل‌ونقل برون شهری نیز آمادگی کامل و لازم وجود دارد تا شهروندان بتوانند از این روزها برای سفر برنامه‌ریزی کنند.
به گفته تمدن همچنین ضریب ایمنی مراقبت از خانه‌های شهروندان نیز که در ایام تعطیلات به سفر می‌روند در استان تهران بالاست و همه آمادگی‌ها در دستگاه‌ها به طور کامل وجود دارد.استاندار تهران همچنین گفت: پیشاپیش از مردم تهران پوزش می‌طلبم چرا که در روزهای آینده با محدودیتهای تردد مواجه خواهند شد اما می‌دانم شایستگی‌های میزبانی در شهروندان تهرانی وجود دارد و همراه مسئولین خواهند بود.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم هم در حاشیه مراسم رزمایش آغازین عملیات اجرایی تامین نظم و امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها گفت: امروز با این مراسم عملا مرحله نهایی تامین امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها آغاز شد.
وی با بیان اینکه از چند هفته پیش عملا با افزایش و تشدید ایست‌های بازرسی و اقدامات اطلاعاتی، تامین امنیت این اجلاس آغاز شده بود گفت: امروز مرحله پایانی و نهایی این عملیات با ورود و حضور هیات‌ها آغاز شده است، گفت: تا پایان هفته و شاید دو سه روز بعد از آن بالاترین درجه امنیت را خواهیم داشت.
فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت کامل مسیرهای فرودگاهی، اقامتگاه‌ها، سالن اجلاس، سکونتگاه‌ها، از امروز آغاز می‌شود در مورد محدودیت‌های ترافیکی گفت: برای تسهیل در عبور و مرور محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اجلاس با بالاترین ضریب امنیتی در تهران آغاز خواهد شد، گفت: محدودیت‌های ترافیکی در شمال تهران ایجاد شده است اما به این معنا نیست که خیابان‌ها به طور کلی بسته شوند و در ساعات و مسیرهای خاصی این محدودیت‌ها ایجاد می‌شود.
فرمانده ناجا با بیان اینکه محدودیت‌ها موقتی است و برداشته می‌شود گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مورد محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده و مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه شمال تهران و مسیرهای حول اجلاس سران و پیرامونی نمایشگاه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه محدودیت ترافیکی خواهند داشت گفت: تمامی اقدامات برای تسهیل هرچه بهتر مردم در این مسیرها اندیشیده شده و پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال موارد حاد و اورژانسی نیز ایجاد شده است.
۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.