مردم مراقب مکمل‌های سوخت باشند

۳۰اردیبهشت،

مردم مراقب مکمل‌های سوخت باشند

رئیس مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش با اشاره به اینکه نصب هر گونه وسیله اضافی بر روی خودروها فقط به شرکت های سازنده خودرو مربوط می گردد خاطرنشان کرد: اظهارنظر در مورد کاهش مصرف سوخت اینگونه خودروها در حیطه اختیارات این شرکت نیست و شرکت‌های خودروساز باید پاسخگوی این موضوع باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از مهر، همزمان با افزایش تبلیغات و فروش تلفنی و حضوری انواع مکمل و افزودنی برای کاهش مصرف بنزین در خودروها، وزارت نفت به عرضه این محصولات نفتی واکنش نشان داد و اعلام کرد: بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها نیاز به هیچگونه مکمل یا افزودنی ندارد.

همزمان با ارائه جزئیات سناریوهای تغییر سهمیه و یا افزایش قیمت بنزین در چند هفته قبل توسط بعضی از مسئولان دولت و یا نمایندگان مجلس، بازار فروش افزودنی‌های بنزین هم در کشور رونق مجدد گرفته است.
بر این اساس انتشار یافتن آگهی و تبلیغات فروش حضوری، تلفنی و حتی ماهواره‌ای مکمل و افزودنی‌های بنزین به منظور کاهش مصرف سوخت در خودروهای سواری افزایش یافته است که این موضوع امروز با واکنش رسمی وزارت نفت همراه شده است.
محسن اسکندی با اشاره به اینکه در بعضی از جایگاه‌های اختصاصی عرضه سوخت، مکمل‌های بنزین به مردم معرفی و عرضه می گردد گفت: هیچ گونه ماده افزودنی برای فرآورده های نفتی همچون مکمل‌های بنزین، مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و وزارت نفت نیست.
این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون تمام فرآورده‌های نفتی و به ویژه بنزین تولیدی پالایشگاه ها بر اساس استانداردهای ملی تولید و با نظارت اداره کل نظارت وزارت نفت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل داده می گردد، تصریح کرد: از این رو با تجهیزات تخصصی موجود در انبارها، فرآورده های نفتی پس از آنالیز و تایید کنترل کیفیت آنها بر اساس استانداردهای تعریف شده، به بازار عرضه می گردد.
رئیس مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: در صورتی که فرآورده ای به هر سبب مورد تایید قرار نگیرد، با امکانات و تاسیسات موجود در انبارهای نفت، اصلاحات مورد نظر انجام شده و فرآورده منطبق با استاندارد به بازار عرضه می گردد.
اسکندری با تاکید بر اینکه بنزین (معمولی و سوپر) که توسط شرکت ملی پخش عرضه می شوند نیاز به هیچ گونه مکملی ندارند تاکید کرد: مسوولیت استفاده از مکمل های بنزین و عوارض ناشی از آنها بر عهده شرکت های سازنده این نوع ترکیبات است و شرکت ملی پخش هیچ گونه مسوولیتی در این زمینه ندارد و پاسخگو نمی‌باشد.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه سازمان ها و شرکت هایی که مکمل های بنزین را تولید می کنند ابتدا می باید تاییدیه محصول خود را از سازمان ملی استاندارد ایران و سایر سازمان های ذیربط اخذ کنند، تبیین کرد: پس از اخذ مجوز نسبت به عرضه این محصولات اقدام کنند.
رئیس مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش با اشاره به اینکه نصب هر گونه وسیله اضافی بر روی خودروها فقط به شرکت های سازنده خودرو مربوط می گردد خاطرنشان کرد: اظهارنظر در مورد کاهش مصرف سوخت اینگونه خودروها در حیطه اختیارات این شرکت نیست و شرکت‌های خودروساز باید پاسخگوی این موضوع باشند.
 در حال حاضر بنزین با دو عدد اکتان ۸۷ و ۹۵ در جایگاههای سوخت عرضه می گردد که پیش بینی می گردد با بهره برداری از طرحهای تازه پالایشگاهی درجه آرام سوزی بنزین ایران افزایش یابد.
بر این اساس قرار است به تدریج با توقف عرضه بنزین با اکتان ۸۷، تمامی بنزین عرضه شده با اکتان بالای ۹۰ در جایگاه های سوخت به مردم تحویل داده شود.

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت   ۱۶:۳۱

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.