«مرد آهنی» میلیاردر شد

۲۸اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، مسئولان سازنده سومین قسمت از مجموعه آثار اکشن تخیلی «مرد آهنی» (Iron Man) به طور رسمی اعلام کردند که با گذشت ۲۲ روز از اکران این فیلم سینمایی در سراسر جهان، فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار قبل است.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، «مرد آهنی ۳» که با بودجه‌ی برابر با ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده است با توجه به فروش به دست آمده در رتبه شانزدهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان ایستاده است.

«مرد آهنی ۳» توانسته ۳۰۱ میلیون دلار را در سینماهای آمریکای شمالی و ۶۹۹ میلیون دلار را در سایر کشورهای دنیا برای خود رقم بزند. چین، کره جنوبی، انگلستان، مکزیک و روسیه کشورهایی می باشند که پس از آمریکای شمالی بیشترین فروش «مرد آهنی ۳» در آن‌ها رقم خورده است.

«مرد آهنی ۳» با این مبلغ فروش، بالاتر از بسیاری از پرفروش‌ترین آثار هالیوودی مانند «دزدان دریایی کارائیب؛ در آخر دنیا» (Pirates of the Caribbean: At World’s End)، «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) و «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) قرار گرفته است.

شین بلیک علاوه بر کارگردانی «مرد آهنی ۳» به همراه درو پیرس فیلمنامه این فیلم اکشن تخیلی را نیز نوشته است و رابرت دونی جونیور نیز همانند قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار در نقش «مرد آهنی» بازی کرده است.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.