مرد زن نمای چت روم های یاهو دستگیر شد !

رییس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری مرد زن‌نمایی که در فضای مجازی اقدام به اغفال دختری جوان و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ احمدرضا رستمی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: با مراجعه زنی به پلیس فتا و اعلام این که از طریق چت‌روم در فضای مجازی مورد اغفال فردی ناشناس قرار گرفته، بررسی این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در تحقیقات و بررسی‌های کارشناسان پلیس اظهار کرد که در فضای مجازی از طریق چت‌روم با فردی که خود را دختر جوان جا زده بود، آشنا شده و پس از چند مرحله چت و جلب اعتماد وی، شماره تماس شاکی را دریافت کرده است.

رستمی با بیان اینکه متهم اقدام به دریافت اطلاعات شخصی شاکی از طریق چت‌کردن با وی کرده بود، اظهار کرد: وی پس از کسب این اطلاعات، با ارسال پیامک‌های غیرمتعارف برای شاکی ایجاد مزاحمت می‌کرد که ماموران با دریافت اطلاعات وی، اقدامات خود برای دستگیری متهم را آغاز کردند.

رییس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینکه ماموران سرانجام متهم به هویت «س- ل» را در شهرستان ساری شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را در مخفی‌گاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات ابتدا منکر هر گونه ارتکاب جرم شد، اما پس از رویت شواهد، قراین و دلایل فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرمش به دادسرا معرفی و پس از آن با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.

رستمی در این خصوص به شهروندان و کاربران فضای مجازی هشدار داد که اینترنت دروغ را به راحتی در بسته‌های زیبا به کاربران ارائه می‌کند. پس باید این افراد در ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا دقت بیشتری به کار دهند.

رییس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینکه چت‌روم و اتاق‌های گفت‌وگو فضای بسیار ناامنی برای جوانان هستند، از آنان خواست از حضور در این‌گونه تالارها و فضاها خودداری کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.