مرد ساکت سینمای ایران و بی‌مهری‌های تکراری

۰۲م آذر ،

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/11/1d7bb1ab21b0b0a61219376fc5bcfbe5.jpg

چند شب پیش کامران نجف زاده به بهانه عیادت از یک جانباز شیمیایی پرویز پرستویی را دقایقی جلوی دوربین برد تا دلتنگی بسیار ها از این بازیگر خوب سینمای کشورمان بیشت شود.

پرویز پرستویی در حالی که بیشتر نقش هایش همچون حاج کاظم آژانس شیشه ای در ذهن مخاطبان سینما باقی مانده است، بازیگری به شدت گزیده کار است که آمارش کم کم از سالانه یک فیلم هم کمتر شده است، آن هم در روزگاری که بسیاری بازیگران دست چندم هر سال سه تا چهار فیلم بازی می کنند.

پرویز پرستویی، به قول خودش تحت تاثیر نقش حاج کاظم علاقه بسیاری دارد تا در آثار مرتبط با دفاع مقدس حضور پیدا کند و حتی به همراه نویسندگان ادبیات دفاع مقدس به مناطق زلزله زده می رود.

با این همه متولیان فرهنگی کشور به این وی روی خوش نشان نمی دهند. پرستویی برای ساخت دو فیلم آخرش «خرس» و «سیزده پنجاه و نه» خودش شخصا به دنبال تامین بوجه فیلم رفته است!

اما اتفاق تلخ این است که با وجود اکران فیلم های سخیف متعد در سینما؛ فیلم خرس او هنوز در ایران اکران نشده است. آن هم در حالی که در داخل و خارج در جشنواره های متعدد جوایز ارزشمندی را برده است. این فیلم داستان رزمنده‌ای است که پس از سال‌ها اسارت در هنگام بازگشت به منزل با ازدواج همسرش روبه رو می‌شود.

افکار نیوز

سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.