مرد شماره یک اظهار نظرهای جنجالی!

مشرق: روح الله حسینیان در ۱۳۳۴ در شیراز متولد  شد.در پنج سالگی به همراه خانواده به یکی از روستاهای آباده به نام صغاد، مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان در همان روستا به پایان رساند.

سال ۱۳۴۹ وارد حوزه علمیه قم می شود و تا سال ۵۹ در مدرسه حقانی، در محضر استادانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیه الله خامنه ای کسب فیض می کند.  دو بار بازداشت همراه با مجروحیت در رژیم شاه به خاطر مسائل سیاسی را درکارنامه مبارزاتی او می بینیم.

منتظری: حسینیان محارب است!

با پیروزی انقلاب اسلامی و باهدایت شهید آیت الله بهشتی، حسینان وارد دستگاه قضایی شد و مسئولیت های مهمی مانند دادستانی و ریاست دادگستری استان سیستان و بلوچستان و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را عهده دار شد. حضور او به عنوان ضابط قضایی در وزارت اطلاعات و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت سبب درگیری‌های شدید حسینیان با باند مهدی هاشمی و چپ‌های تندرو اطلاعاتی شد. اولین برخورد جدی با تشکیلات آقای منتظری را روح الله حسینیان انجام داد و آقای منتظری در اقدامی جالب حکم به محارب بودن حسینیان در کسوت دادستان دادگاه ویژه روحانیت داد!

در جریان محاکمه عبدالله نوری (وزیر کشور سابق و مدیر مسئول روزنامه خرداد) در دادگاه ویژه روحانیت، حسینیان از اعضای هیات منصفه دادگاه بود که بنابه دلایلی درجلسه حاضر نشد.
روح الله حسینیان در دوران وزارت آیت الله ری شهری، قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود. پس از برکناری حجه السلام سید حمید زیارتی  (معروف به روحانی) و تغییر هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست این مرکزمنصوب می شود. در این جایگاه، مرکز
اسناد را تبدیل به بزرگترین و مهمترین مرکز اسنادی کشور کرد.

چاپ اولین کتاب

اولین کتاب حسینیان به نام «رهبری در تشیع» در سال ۱۳۶۸ به چاپ می رسد. اغلب آثار این مؤلف در زمینه تاریخ سیاسی و محدودیت تشیع بوده است، زیرا وی معتقد است تشیع مکتب پویا، غنی و فرهنگ ساز است و احیاء تاریخ آن می تواند در جوامع مختلف خصوصا شیعی تحول آفرینی کند.  

برخی از تالیفات دیگر مانند «چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران» ،«چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن»  و«بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران» که از حسینیان به چاپ رسیده است نیز سیر تحول وفراز ونشیب تشیع رامورد واکاوی قرار می دهد.
ازکتبی که به قلم ایشان نگاشته شده می توان به «حریم عفاف »، «ستاره صبح انقلاب» (زندگینامه حاج آقا مصطفی)، «فرشته زمینی» و «ماجراهای آغاجری» اشاره کرد.
اصلاح طلبان و حمله به حسینیان

حسینیان در سالهای ۷۷ و ۷۸ زمانی که پرونده قتل‌های زنجیره‌ای شکل گرفت در سخنرانی‌های متعدد و حتی در مصاحبه‌ای با برنامه «چراغ» صداوسیما دراقداماتی روشنگرایانه  ضمن دفاع از سعید امامی، وابستگان خاتمی و جبهه دوم خرداد را بعنوان عاملان قتل‌ها معرفی کرد.
یکی از سخنرانی های روح الله حسینیان که در تابستان غم آلود ۱۳۷۸ و پس از فتنه کوی دانشگاه در جمع طلاب مدرسه حقانى قم ایراد  می شود پشت پرده بسیاری از توطئه چینی های دوم خرداد را افشا می سازد.

هرچند ماجرای حمله به روح الله حسینیان از سوی آقای منتظری آغاز شد اما در دوره حاکمیت روزنامه‌های دوم خردادی پس از افشاگری‌های حسینیان علیه جریان برانداز و فتنه قتل های زنجیره ای که می‌رفت دامن کل نظام را بگیرد، رنگ و بوی غلیظ تری به خود گرفت و موجی عظیم از فحاشی و تخریب علیه رئیس انقلابی مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

روزی نبود که ۱۷-۱۸ روزنامه زنجیره‌ای تیتر یک، یادداشت و اخبار تحریف شده و مغلوطی علیه حسینیان نداشته باشند. حسینیان هم گاهی واکنش های جالبی نشان میداد. مثلا یک بار برای یکی از سران روزنامه‌های زنجیره‌ای کارت تبریکی به مناسبت ازدواج خواهرش و مسعود رجوی( سرکرده منافقین) ارسال کرد. سخنرانی های روشنگرانه ی حسینیان درهمان دوره حاکمیت دوم خرداد پتکی بود که بر فرق جریان تجدید نظر طلب و شاخه اطلاعاتی‌اش که در روزنامه صبح امروز و خرداد لانه کرده بود، فرود می آمد.

مشاور احمدی نژاد و ماجرای ملوانان انگلیسی

در دولت نهم، احمدی نژاد، طی حکمی «روح‌الله حسینیان» رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به سمت مشاور امنیتی و سیاسی خود منصوب کرد.

حسینیان در قضیه آزادی ملوان‌های انگلیسی با انتشار مطلبی در سایت «مرکز اسناد انقلاب اسلامی»، رفتار احمدی‌نژاد را با رفتار «رئیس علی‌ دلواری، عمر مختار و عزالدین قسام» مقایسه کرد  و از «حسودانی» نام می برد که «چشم به پیروزی دولت احمدی‌نژاد» ندارند.

او نظرش در مورد سیاست خارجه دولت نهم راهم اینگونه بیان کرد:«سیاست خارجی دولت نهم از قوی‌ترین بخش‌های این دولت است؛ موضع آقای احمدی‌نژاد را که یک موضع تهاجمی در عرصه بین‌الملل است، می‌پذیرم و معتقدم این سیاست به پیروزی خواهد رسید. این روزها در رسانه‌های جناح‌های مختلف شاهد هستیم که برای تضعیف دولت‌ عده‌‌ای دیپلماسی فعال و مثبت ما را زیر سوال می‌برند».

نظرحسینیان در مورد دکتر شریعتی

حسینیان در یکی از تالیفاتش می گوید:« بنده به عنوان کسی که اکثر قریب به اتفاق آثار شریعتی را مطالعه و پرونده‌ ساواک وی را به دقت بررسی کرده است، وی را روشنفکر مذهبی نمی‌دانم، بلکه او را یک دیندار روشنفکر می‌شناسم.»

یا درجای دیگری اظهار می کند:«شریعتی به تمام معنا درد دین داشت.او نمی‌خواست از اسلام قرائتی راستی یا چپی داشته باشد. او دنبال قرائت اصیل اسلام بود یا بقول خودش او دنبال نفی اسلام تاریخی بود که در حوادث تاریخ توجیه شده بود.»
نامه بی سلام هاشمی ، رضایی و فتنه۸۸

حسینیان به نامه جنجال برانگیز و پر از علامت سئوال آیت الله هاشمی رفسنجانی در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اینگونه واکنش نشان داد: نامه هاشمی نشانگر توطئه‌ای پشت پرده و طراحی اغتشاشات از قبل بود.

بعداز حضور هاشمی در نماز جمعه هم خظاب به وی اعلام کرد:«من به آقای هاشمی توصیه می‌کنم که به نمازجمعه نرود، چرا که حزب‌الله بسیار روی ایشان حساس شده و لذا ممکن است رفتن به نمازجمعه باعث درگیری و توهین به ایشان شود»،«آقای هاشمی باید خودشان شخصیت‌شان را حفظ کنند…  تا وی تجدیدنظری در رفتار خود و روابط خانوادگی خود نکند بنده از ایشان تقاضا می‌کنم که در نمازجمعه شرکت نکند».

حسینیان به دکتر محسن رضایی یار دیرین هاشمی هم می گوید: آقایان رضایی و هاشمی و بقیه بیایند پشت سر رهبری و زیر پرچم انقلاب بایستند، ما با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنیم و قدم همه آنها روی چشم ما… .

پیام حسینیان به احمدی نژاد

روح الله حسینیان اما احمدی نژاد را هم در خصوص جریان انحرافی و رخنه برخی افراد دارای علامت سئوال در دولت  اینگونه مورد خطاب قرار داد: «رئیس جمهور باید سعی کند عوامل فتنه را از بین ببرد و اجازه ندهد این جریان در حمایت از رئیس جمهور یا تحت پوشش وی عامل اصلی فتنه گری باشند و امیدوارم با لطف خداوند همه مسئولین با توجه به اقتضائات زمان وحدت را اصل قرار دهند».

به لاریجانی، به انفعال فراکسیون اصولگرایان

نوک پیکان انتقادهای حسینیان گاهی هم به سمت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسوین اصولگرایان مجلس بوده است.او درمصاحبه ای انتقادی گفت: انفعال موجود در فراکسیون اصولگرایان در اتفاقات مختلف موجود در مجلس خود را نشان می دهد اما بیشترین انتقادات به عملکرد ریاست این فراکسیون در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته رخ داد که بر خلاف تمام فضاسازی ها،هیات رئیسه این فراکسیون حاضر نشد نامه حمایت از دکتر احمدی نژاد را به دلیل مخالفت علی لاریجانی با این اقدام منتشر کند و زمانی این نامه منتشر شد که تنها یک روز به برگزاری انتخابات مانده بود و هیچ خاصیت تبلیغاتی برای تنهها نامزد اصولگرای انتخابات نداشت.

انتقادبه مکانیسم۷+۸ و تشکیل جبهه پایداری

حسینیان ضمن استقبال از تدوین منشور اصولگرایی توسط جامعتین درکنار دیگر اعضای جبهه پایداری باعدم پذیرش مکانسیم سهمیه بندی ۷+۸به تشکیل این مجموعه دست زد  و امروز بعنوان یکی از اعضای این جبهه خودرا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر آماده می کند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.