مرز مهران باز شد – ایسنا

سرانجام بعد از مدت‌ها توقف فعالیت در مرز مهران، طی رایزنی‌های صورت گرفته این مرز از امروز (۱۹ خرداد) باز شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، از اسفند سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، فعالیت در مرزهای ایران و عراق از روال عادی خارج و با توقف فعالیت در اغلب مرزها مواجه شد. در ادامه مرزهای با اقلیم کردستان عراق به تدریج بازگشایی و فعال شد، اما مرزهای عربی بسته بودند.

طی مدت اخیر رایزنی‌هایی در رابطه با بازگشایی مرزهای عربی وجود داشت و دو طرف پیشنهاداتی نیز در این باره داشتند تا اینکه توافقی در رابطه با مرز مهران صورت گرفت. این در حالی است که طبق اعلام روح الله لطیفی – سخنگوی گمرک ایران – به ایسنا، فعالیت مرز مهران  از امروز (دوشنبه) همزمان با ۱۹ خرداد ماه از سر گرفته شده است.

 فعالیت مرز مهران به صورت هر روزی نیست و در هفته جاری فقط در روزهای دوشنبه و چهارشنبه و از هفته آینده طی روزهای یکشنبه و چهارشنبه تردد کالا انجام می‌شود.

قرار است که روزانه ۲۵۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی برای تخلیه کالا وارد عراق شوند که در مجموع به ۵۰۰ کامیون در هفته می‌رسد، انجام مبادلات تجاری در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

در حال حاضر از مرزهای عربی با عراق فقط مرز مهران بازگشایی شده است، اما هفت مرز دیگر با اقلیم کردستان از مدت‌ها قبل باز شده و در حال فعالیت هستند.

فعلا فعالیت در مرزهای ایران و عراق فقط تجاری فعال بوده و در رابطه با مسافر توافقی انجام نشده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.