مرسی تبریک تلفنی این مرد را نپذیرفت

منابع رسانه ای عبری تاکید کردند که محمد مرسی رییس جمهور منتخب مصر از سخن گفتن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از طریق تلفن امتناع ورزید و علیرغم اینکه نتانیاهو برای رییس جمهور جدید مصر پیام تبریک فرستاد مرسی حاضر به دیدار با او نشد .

 به گزارش خبرگزاری معا ، منابع موجود در بیت المقدس می گویند که مرسی زیر بار فشارهای اعمال شده جهت برقراری تماس تلفنی کوتاه مدت با نتانیاهو برای شنیدن تبریک وی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نرفت و همین امر باعث شد تا نتانیاهو به فرستادن تلگراف تبریک بسنده کند.
یک منبع اسراییلی فاش کرد : نتانیاهو از کاخ سفید خواست تا در این موضوع دخالت کند . او از اوباما رییس جمهوری آمریکا خواست تا شخصا برای اعمال فشار علیه مرسی به منظور برقراری تماس تلفنی وارد عمل شود تا مرسی ادامه هماهنگی های امنیتی و سیاسی میان دو طرف را تضمین نماید و توافقنامه های بسته شده میان اسراییل و مصر و در راس آنها توافقنامه کمپ دیوید را محترم بشمارد.
منابع مزبور گفتند: نتانیاهو پیشنهاد دیدار با مرسی در شرم الشیخ یا در قاهره را مطرح کرد اما به نظر می رسد این امر در حال حاضر تا زمانی که نتانیاهو در قدرت است تحقق نخواهد یافت و میانجیگران آمریکایی از مرسی خواستند تا قبل از سفر اوباما به بیت المقدس با نتانیاهو به گفتگو بپردازد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.