مرسی هم صاحب یک گروه مخالف در سوریه شد

گروه تازه مخالفان سوری با حمایت مصر به زودی اعلام موجودیت می کند.

پایگاه اینترنتی “جهینه نیوز” نوشت: پس از شکل گیری مخالفان سوری مورد حمایت مالی و سیاسی ترکیه به رهبری عبدالباسط سیدا تحت عنوان “شورای ملی” و مخالفان سوری مورد حمایت قطر به رهبری هیثم المالح که مقر آن در دمشق است و تحت عنوان “هیئت امنای انقلابی” فعالیت می‌کند و همچنین پس از فعالیت مخالفان تکفیری وهابی به رهبری عدنان العرعور که مورد حمایت عربستان سعودی است ؛ اکنون نوبت به شکل گیری گروه تازه ای از مخالفان سوری با حمایت دولت مصر رسیده که قرار است تحت عنوان “تشکل ملی فراگیر” رسیده است.

بر پایه این گزارش جلسات برخی از سوری‌ها در یکی از هتل‌های قاهره برای اعلام موجودیت این تشکل آغاز شده است.

به گفته منابع آگاه، وظیفه مخالفان جدید سوری، هیاهو به نفع رئیس جمهور مصر و تبلیغ شعار یکپارچه سازی (مخالفان سوری در ترکیه، قطر و عربستان) است. تشکیل این گروه در واقع مقدمه ای برای دخالت مصر در امور سوریه تا ابتکار عمل را از دست قطرِ دچار سکوت شده، ترکیه دچار نابسامانی و سعودیِ غرق در مشکلات عربستان و بحرین بگیرد و به تنها سخنگوی مخالفان سوری تبدیل شود.

این منابع تاکید کردند که آمریکا از این گروه به طور جدی حمایت خواهد کرد زیرا بر خلاف قطر و عربستان، مرسی منتخب مردم مصر است و مانند ترکیه نیست که دچار بحران‌های داخلی است که نتواند هجمه‌ای رسانه‌ای ضد سوریه را سامان دهد. به این ترتیب انتظار می‌رود همچنان که در ابتدای بحران سوریه، هجمه رسانه‌ای روزانه بود، هجمه مصری نیز به هجمه‌ای روزانه تبدیل شود.
 

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.