مرغ از لیست غذای برخی رستوران‌ها خط خورد

در پی جهش قیمت مرغ در بازار هرگونه غذایی که مرغ در آن به کار رفته نظیر چلو مرغ و غذاهای فست‌فودی گران شد و برخی از این مراکز نیز عرضه این گونه غذاها را به حالت تعلیق درآوردند.

فارس، با افزایش قیمت مرغ در بازار که دو روز پیش جهش یکباره آن را در بازار شاهد بودیم، قیمت چلومرغ، ساندویچ و انواع غذاهای فست فودی که در آن مرغ به کار رفته است افزایش یافت و برخی از این مراکز به حالت نیمه‌تعطیل در آمدند.

دو روز پیش قیمت مرغ به مرز ۷ هزار تومان رسید، در حالی که روز قبل از آن کیلویی ۶۲۵۰ تومان بود.

مدیر فروش یک فست فود در میدان فروسی به خبرنگار فارس گفت: از امروز مرغ و هر گونه مواد غذایی که در آن مرغ به کار می‌رود از فیله مرغ، رولت و فیله سوخاری و غیره در این مرکز پخت نمی‌شود.

وی می‌گوید: فیله مرغ را که به قیمت ۸ هزار تومان می‌گرفتیم به ۱۳ هزار تومان رسیده  است و از آنجایی که به دلیل جلب رضایت مشتری نمی‌خواهیم گران‌تر کنیم مجبوریم این نوع مواد غذایی را عرضه نکنیم.

وی می‌گوید: کنتاکی مرغ به قیمت ۷۵۰۰ تومان تمام می‌شود و این قیمت آنقدر گران است که حتی خود ما هم نمی‌توانیم این قیمت را به مشتری اعلام  کنیم.

این مدیر فروش در پاسخ به اینکه به تقاضای مشتری‌ها چه جوابی‌می‌دهید؟ می‌گوید: صادقانه می‌گویم که مرغ گران شده است و قیمت ما را هم گرانتر کرده است و منتظر باشید تا ارزانتر شود.

مدیر یک رستوران مرکز شهر قیمت چلومرغ را پرسی ۱۰۰۰تومان ‌گران تر کرده است در مورد دلیل این گرانی می‌گوید: امروز مرغ را کیلویی ۷۵۰۰ تومان از کشتارگاه خریدم در حالی که قبل عید قیمت آن کیلویی ۳۳۰۰ تومان بود.

وی در واکنش به اینکه قیمت مرغ هنوز در بازار به ۷ هزار تومان هم نرسیده است؟ می‌گوید: مرغی که در بازار به فروش می‌رسد حداقل در هر کیلوگرم ۱۰۰ گرم آب دارند اما زمانی که مرغ خشک  خریداری می‌کنید به قیمت بالاتری می‌فروشند.

این مدیر فروش می‌گوید: جوجه را کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریده است که همه این افزایش‌ها در قیمت محصول موثر است.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که اکثر رستوران‌های شهر قیمت هر پرس غذا را که مرغ در آن به کار رفته ۵۰۰ تا یک هزار تومان افزایش دادند و برخی از آنها مواد غذایی حاوی مرغ عرضه نمی‌کنند.البته این افزایش مربوط به دو روز اخیر بوده و جدا از افزایش قیمت‌‌های چند ماهه اخیر آنها است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.