مرغ در برخی استانها کیلویی ۸۰۰۰ تومان شد


مرغ در برخی استانها کیلویی ۸۰۰۰ تومان شد

۱۴:۰۰ (دوشنبه ۲۶ تیر )
اخبار مرتبط
» عرضه روزانه هزارتن مرغ۴۷۰۰ تومانی
» افزایش تولید گوشت مرغ به ۲ میلیون و ۳۵۰ تن در سال
» ممنوعیت عرضه تخم‌مرغ بدون نشان در شوشتر
» دولت با گرانی مرغ برخورد جدی کند
» کاهش قیمت مرغ در گرو نهاده های دامی
» افزایش قیمت مرغ حاصل یک جو روانی است
» طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ در خوزستان آغاز می‌شود
» گرانی خوراک مشکل عرضه مرغ۴۷۰۰ تومانی
» سالن‌های مرغداری مکانیزه ایرانی در انتظار حمایت مسئولان
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ کشور ضمن بیان علل عدم تحویل نهاده کنجاله سویا به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت مرغ تا ۸۰۰۰ تومان در برخی از استانهای کشور خبر داد.

محمدیوسفی  درخصوص علت افزایش بی رویه قیمت گوشت مرغ در بازار اظهارداشت: متاسفانه روز به روز قیمت نهاده ها به ویژه نهاده کنجاله سویا افزایش پیدا می کند به طوریکه درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در بازار آزاد ۲۱۰۰ تومان است و این مسئله تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت مرغ در بازار دارد.
وی درخصوص قیمت فعلی مرغ در بازار گفت: براساس گزارشات موجود، علاوه براینکه قیمت هرکیلوگرم مرغ در پایتخت از مرز ۷۰۰۰ تومان گذشته است، دربرخی از استانها مثل استان فارس قیمت هرکیلوگرم مرغ به ۸۰۰۰ تومان رسیده است!
انتقاد از مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ کشوربا انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به عدم تحویل نهاده کنجاله سویا به تولیدکنندگان، گفت: متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام از اردیبهشت ماه تاکنون ۵۵ هزارتن نهاده کنجاله سویا که از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور خریداری و پول آن پرداخت شده است را در اختیار تولیدکنندگان نگذاشته است.
وی دربیان علت عدم پایبندی شرکت پشتیبانی امور دام در قبال تعهداتش به تولیدکنندگان مرغ گوشتی گفت: براساس قراردادی که برخی ازکشتارگاهها و همچنین عده ای دلال با شرکت پشتیبانی امور دام دارند، نهاده کنجاله سویا را از این شرکت دریافت کرده اند تا در قبال دریافت هرکیلوگرم گوشت مرغ از تولیدکنندگان ۲٫۵ کیلوگرم نهاده کنجاله سویا رادراختیار آنها بگذارند و این موضوع دلیل عدم تحویل کنجاله سویا به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور است.
به گفته این فعال حوزه صنعت پرورش مرغ کشور افرادی که با شرکت پشتیبانی امور دام قرارداد دارند باید هرکیلوگرم مرغ را به قیمت ۴۴۰۰ تومان از تولیدکننده خریداری و در مراکز میادین میوه و تره بار به قیمت ۴۷۰۰ تومان عرضه کنند.
واگذاری توزیع مرغ دولتی به اتحادیه مرغداران گوشتی
یوسفی در ادامه درخصوص وضعیت توزیع مرغ در بازار نیز بیان داشت: هم اکنون وظیفه توزیع مرغ با نرخ دولتی ۴۷۰۰ تومان برعهده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران است اما در جلساتی که با مسئولان داشته ایم، قرار شد تا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این وظیفه را برعهده اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور بگذارند.

..

.

.

.

.

.

.

..

مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.