مروری بر مهمترین خبرها “سیاسی” جمعه

اردیبهشت ۱۴۰۳

مهم ترین عناوین خبری گروه “سیاسی” که در روز جمعه انتشار یافته است موضوعاتی چون:رویوران: اخوان‌المسلمین نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسبه شد/ افقهی: نگاه ایدئولوژیک به تشکیلات حاکمیتی عامل سقوط مرسی بود و…. است.

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح ذیل است:

رویوران: اخوان‌المسلمین نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسبه شد/ افقهی: نگاه ایدئولوژیک به تشکیلات حاکمیتی عامل سقوط مرسی بود

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/14/1289900_746.jpg

تحولات مصر شب قبل باحضور هادی سیدافقهی و حسین ریوران در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تقویت محور شاهزادگان راهبرد تازه آمریکا برای جلوگیری از پیدایش انقلاب‌های مردمی
 یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا نه از راه دموکراتیک بلکه از راه تقویت محور شاهزادگان در کشورهای عربی به دنبال ایجاد تحولی تازه بوده که این فشارها راهبردی برای جلوگیری از پیدایش انقلاب‌های مردمی و سرکوب آنهاست.

موسسه آمریکایی ـ صهیونیستی “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” در پی چه اهداف پنهانی است؟ موسسه “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” ( United Against Nuclear Iran ) یکی از بازیگرانی است که بر علیه ایران فعالیت‌های گسترده‌ای به راه انداخته تا بتواند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

رئیس‌جمهور افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه را برای اجرا ابلاغ کرد
 رئیس‌جمهور طی نامه‌ای قانون افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه را برای اجرا ابلاغ کرد.

خدمات کتابخانه ملی به شهرستانها برود/ لزوم بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها در نگهداری اسناد ملی
 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه تسری خدمات کتابخانه ملی علاوه بر تهران، در دیگر مراکز استان‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: همکاری‌های علمی در تامین اسناد و مدارک علمی، در حوزه پژوهشی

می‌توانیم با کشورهای اسلامی اتحاد استرات‍‍‍ژیک داشته باشیم/ جنگ‌طلب نیستیم ولی هوشیاریم رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم کرد تا از هر فرصتی برای گسترش مناسبات دفاعی با دوستانمان استفاده کنیم، گفت: می‌توانیم با کشورهای اسلامی اتحاد استراتژیک و با کشورهای دیگر اتحاد تاکتیکی داشته باشیم.

ایران با تهدید و تحریم روز به روز برای پیشرفت مصمم‌تر می‌شود
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: انرژی هسته‌ای خواسته عموم مردم ایران است و به حول و قوه الهی به آن خواهیم رسید و اظهارات اخیر و عجیب مک کین برای ما تازگی ندارد چرا که آنها چشم دیدن پیشرفت‌های ایران را ندارند و می‌بینند که با تهدید و تحریم‌ ایران، ما هر روز مصمم‌تر می‌شویم.

ضرورت توجه جدی به روند دموکراسی در مصر
 معاون وزیر امور خارجه هرگونه درگیری مصری – مصری که جامعه مصر را به سوی خشونت سوق دهد، اقدامی خطیر و در راستای خواست دشمنان خواند.

از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با امیر جدید قطر تا اسارت تروریست‌های ۲۹ ملیتی سوری توسط ارتش این کشور
 محکومیت جنایات علیه شیعیان در مصر از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عقد صدها دختر در یک شب توسط جرثومه فساد منافقین، دیدار صالحی با امیر جدید قطر، برگزاری مجلس بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته، اسارت تروریست‌های ۲۹ ملیتی سوری توسط ارتش این کشور، بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز حمله جنایتکاران آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و … از عناوین مهم هفته قبل سیاست خارجی است.

از صدور حکم متهمان کهریزک تا جزییات احضار رئیس جمهور به دادگاه کیفری
 قانون‌گریز بودن دولت دهم، برخورد قاطعانه دستگاه قضا با دانه درشت‌ها،صدور حکم متهمان کهریزک، جزییات احضار رئیس جمهور به دادگاه کیفری، دیدار سفیر سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر از مهمترین از مهمترین خبرها قضایی در هفته‌ای که گذشت بود.

توسعه سیاسی و اقتصادی باید به موازات یکدیگر پیش رود
 عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی باید به موازات یکدیگر پیش رود و همانطور که در انقلاب اسلامی “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” همسوی یکدیگر حرکت کردند، این دو مفهوم نیز نباید در عرض هم قرار گیرد.

دانشجویان بسیجی موتور محرک‌‌ اردوهای جهادی‌ می باشند
 معاون سازندگی و کار‌آمدسازی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه امروزه بیش از ۱۸۰۰ گروه جهادی دانشجویی در کشور به ارائه خدمات می‌پردازند،گفت:موتور محرک‌‌ اردوهای جهادی‌ و هسته‌ اصلی این حرکت دانشجویان بسیجی می باشند.

بررسی پیش نویس مراکز فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات
 عضو کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس گفت: طرحی در خصوص فنی و حرفه‌ای از سوی مرکز پژوهش‌ها تهیه شده که در جلسه آخر کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

طرح سهمیه‌بندی بنزین به کاهش مصرف این فرآورده نفتی کمک شایانی کرد
 عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قرار گرفتن در ششمین سال اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، گفت: این طرح ضمن کمک به کاهش مصرف این فرآوره‌های نفتی، سبب توسعه پالایشگاه‌های کشور شده و خود کفایی در تولید بنزین را در آینده ای نزدیک رقم خواهد زد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.