مرکز آموزش علمی کاربردی استیل آذین افتتاح شد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

7-250.jpg

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان تهران با اشاره iبه افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی استیل آذین، گفت: امیدواریم سال آینده ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرکز دو برابر شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حبیب زاده در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش علمی کاربردی استیل آذین با بیان اینکه مشکل کشور اشتغال است، اظهارکرد: اگر بتوانیم این موضوع را حل کنیم تقریبا همه مشکلات کشور حل می‌شود و توسعه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی افزود: البته با برخورداری از دانشگاه‌های‌ بزرگ نتوانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم چرا که دانشگاه‌ها iبه مرزهای دانش و مقالات ISI فکر می‌کنند ولی آیا همه مشکلات ما این مقالات می باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس لازم بود تا دانشگاه‌های داخل صنعت ایجاد شود که در نهایت دانشگاه علمی کاربردی زاییده این تفکر بود، هرچند در طی این مسیر با فراز و نشیب‌های مواجه شد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های این مجموعه سبب شد که کشور iبه نظام آموزش مهارتی راه یابد، اظهارکرد: در حال حاضر نظام آموزش مهارتی برای توانمندسازی آموزش یافتگان مصوب شده و قرار است ۷۰ درصد دانشگاه‌های کشور در این جهت باشند.

حبیب زاده با ابراز امیدواری برای مرکز آموزش عالی استیل آذین برای رفع نیازها در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و مهندسی فناوری ارشد، گفت: امید است سال آینده ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرکز دو برابر شود.

در این مراسم چمن زاده مدیر عامل شرکت استیل آذین با بیان اینکه استیل آذین ایرانیان طی یک دهه قبل تلاش پرثمری در عرصه‌های مختلف همچون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته است، اظهار کرد: شرکت هم اکنون این فعالیت را پرشتاب‌تر طی می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث گسترش سرمایه گذاری نیاز iبه دیدگاه راهبردی و استراتژیک دارد، گفت: امروز بحث حضور استیل آذین ایرانیان در حوزه فناوری در حال پیگیری است.

وی با اشاره iبه افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی استیل آذین، تصریح کرد: در فاز اول این مرکز فضای دو هزار متر مربعی در نظر گرفته شده است که ۷۰۰ متر مربع این فضا اداری و مابقی آموزشی است.

مدیر عامل شرکت استیل آذین با بیان اینکه در فاز اول ۳۰۰ دانشجو پذیرش می‌شود، تصریح کرد: برای فاز اول این مرکز رشته‌های فنی پودمانی برق صنعتی، نقشه کشی صنعتی، مکانیک و ماشین آلات صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره iبه چشم‌انداز این مرکز، اظهارکرد: امید است تا سه سال آینده بیش از یک هزار دانشجو جذب کنیم.

چمن زاده گفت: توسعه رشته‌های کاردانی فنی، ترمی از جمله برنامه‌های مرکز آموزش علمی کاربردی استیل آذین است.

در ادامه، غفوری‌فر نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تبدیل علم iبه محصول، گفت: در برنامه پنجم توسعه و چشم انداز کشور دانش محوری مطرح است.

وی افزود: سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند صنعتشان موفق باشد باید برای علم و دانش سرمایه گذاری انجام دهند.

همچنین در این مراسم حجت السلام علوی نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی تئوری را در کنار سخت‌افزار و ابزارها قرار داد، اظهار کرد: همچنین این مجموعه آموزشی توانمندی بسیاری از کارکنان شاغل در دستگاه‌های دولتی را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه قدم نهادن در عرصه علمی بسیار ارزشمند است، گفت: پس از انقلاب در عرصه توسعه آموزشگاه‌ها کارهای بسیاری انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.