مرکز داده جدید شرکت Apple

فاوانیوز: شرکت اپل همزمان با گرایش کاربران محصولات شرکت Apple به استفاده از خدمات ابری (Cloud Services)، این شرکت ساخت جدیدترین مرکز داده خود را آغاز کرد.

محوطه ای که برای ساخت این مرکز داده در نظر گرفته شده بیش از ۳۰ هزار متر مربع معادل ۵/۴ زمین فوتبال، وسعت دارد. مرکز داده در دو ساختمان بر پا خواهد شد و در مجموع دارای ۱۶ ردیف سرور خواهد بود. این ظرفیت در آینده، قابلیت افزایش خواهد داشت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از شبکه گستر، شرکت Apple در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد که از خدمات ابری یا Apple iCloud استفاده می کنند. به تدریج همه محصولات Apple با سرویس iCloud سازگار خواهند بود و به همین دلیل، افزایش تعداد کاربران iCloud قابل پیش بینی است.

در ازای ساخت این مرکز داده، شرکت Apple از معافیت های مالیاتی برخوردار خوهد شد. در صورت سرمایه گذاری Apple به میزان ۲۵۰ میلیون دلار در این مرکز داده، برخی معافیت های مالیاتی ۱۵ ساله برای این شرکت در نظر گرفته شده است.

نیروی برق این مرکز داده از طریق انرژی های قابل بازیافت و انرژی سبز و سالم تامین خواهد شد. انرژی های باد، آب و گرمای عمق زمین، از جمله انرژی های قابل استفاده در این مرکز داده خواهند بود.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.