مرگ یک کودک ۱۳ ماهه و ۱۹ مصدوم در زلزله امروز هرمزگان

۲۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات کشور از مرگ یک کودک ۱۳ ماه و مصدوم شدن ۱۹ نفر در زلزله صبح امروز هرمزگان خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس افزود: در ساعت ۶:۳۸ دقیقه امروز صبح زلزله‌ای با قدرت ۶٫۲ریشتر در هرمزگان به وقوع پیوست که تا این لحظه ۲۰ پس لرزه داشته است. که بزرگترین پس‌لرزه با قدرت ۵٫۶ ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: به سبب اینکه پنجشنبه سابقه وقوع زلزله در این منطقه وجود داشته است مردم محتاط‌تر عمل کرده‌اند و بیشتر در محوطه‌های باز خارج از محل سکونت خود مستقر بوده‌اند به همین سبب تلفات این زلزله کم بود.

مظفر گفت: به طور کلی ۱۹ نفر طی این زمین‌لرزه امروز هرمزگان مصدوم شدند و یک نفر فوتی در بر داشت که یک دختر بچه ۱۳ ماهه از روستای ایرر بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: بیشترین خسارت مربوط به روستای ایرر با ۱۰۰ درصد تخریب بوده و ۷ نفر مصدوم در این روستا گزارش شده است. در شهر گهران نیز حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تخریب ایجاد شده و ۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه چهار اردوگاه امداد و نجات در دو شهر این استان برپا شده ادامه داد: ۱۳۰ دستگاه چادر در روستای ایرر برپا شده است و به طور کلی ۵۰۰ دستگاه چادر ظرف امروز در این استان برپا شده است.

مظفر تصریح کرد: ۱۰۰ نفر نیروی امداد و نجات در این عملیات حضور داشتند تا به تغذیه اضطراری و به اسکان مصدومان بپردازند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: دو فروند بالگرد در منطقه مستقر شده است و دو فرزند بالگرد دیگر نیز در بندر‌عباس مستقر شده است. طبق گزارش‌های رسیده تمام راه‌های منتهی به منطقه زلزله‌زده باز است.

وی گفت: به استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و بوشهر که معین استان هرمزگان می باشند فراخوان ارسال شده است. نیروهایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز در منطقه حضور دارند و قرار است نیروهای استانهای فارس و بوشهر تا پایان امشب به منطقه اعزام بشوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.