مزیت نسبی ایران در تولید پوست سبک” چرم”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ایران با دارا بودن ۵٫۵ درصد از پوست سبک دنیا می تواند سهم قابل توجهی از بازار” چرم” سبک را به خود اختصاص دهد.

جهانگیر مجیدی دبیر انجمن “چرم” ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ایران با دار بودن ۵٫۵ درصد از پوست سبک دنیا می تواند سهم قابل توجهی را در بازارهای بین المللی به خود اختصاص دهد که هم اکنون از آن غافل مانده ایم.  
 
وی در ادامه به دلایل آن اشاره کرد و گفت: عدم سیاستگذاری صحیح در قبال صنعتی که از مزیت دامی برخورداریم و سنت غلط صادرات پوست آن هم در مراحل اولیه به نازل ترین قیمت، این موقعیت را در اختیار کشورهایی که در زنجیره ارزش از ما جلوتر می باشند قرار داده تا به درآمدهای با سود سرشار دست یابند.  
 
مجیدی در ادامه به مقایسه پوست سبک و سنگین پرداخت و اظهار کرد: ما در پوست سنگین ۰/۶ درصد از سهم جهان را در اختیار داریم که در مقایسه با پوست سبک، سرمایه گذاری های خوبی در آن صورت گرفته است که با آزاد سازی واردات پوست سنگین می توانیم شرایط بهتری را در این صنعت تجربه کنیم.  
 
وی در پایان یادآور شد: مسئولین با توجه بیشتر به این صنعت تاثیرگذار و ایجاد راهکارهایی برای تولید چرم در مراحل پسین و صادرات آن به جای سالامبور شاهد به دست آوردن ارزش افزوده بیشتر و ورود ما به جرگه تولید کنندگان پوشاک چرمی خواهند بود.  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.