مسئول انفجارهای خونین عراق مشخص شد

در حالیکه یک گروه تروریستی وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای پی در پی روز دوشنبه در ۱۳ شهر عراق را بر عهده گرفت منابع پزشکی از افزایش آمار قربانیان این حملات به ۴۰۰ تن خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری براثای عراق، القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی روز دوشنبه در عراق که حدود ۴۰۰ کشته و مجروح برجای گذاشت برعهده گرفت.
گروه تروریستی “دولت اسلامی عراق” وابسته به القاعده عنوان “حمله تخریب دیوارها” را بر این انفجارهای گذاشته و برخی از سایت‌های تندرو وابسته به القاعده این مطلب را منتشر ساختند.
این گروه تروریستی در بیانیه‌ خود با ذکر نام “ابی‌بکر الحسینی القرشی البغدادی” اعلام کرد: زمانی که ما تشکیل “دولت اسلامی” را اعلام کردیم دروغ نگفتیم و اکنون که می‌گوییم این دولت پابرجا است نیز دروغ نمی‌گوییم.
بغداد و چندشهر دیگر روز دوشنبه شاهد انفجارها و حملات پی در پی بود که بر اساس اظهارات منابع پزشکی دست کم ۱۱۱ تن کشته شدند.
خون‌بارترین حمله در منطقه التاجی واقع در شمال بغداد رخ داد که بر اثر انفجارهای پی‌درپی بمب‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده ۲۴ تن جان خود را از دست دادند. هم‌چنین در این حمله‌ها که خونین‌ترین حملات از سال گذشته تاکنون به شمار می‌آید دست کم ۱۷۲تن زخمی شدند . این انفجارها به صورت همزمان در ۱۳ شهر عراق صورت گرفت.
در بعقو‌به واقع درشمال بغداد نیز دو افسر و سرباز کشته شدند و در پی انفجاری در ایست بازرسی ارتش در السعدیه واقع در شمال بعقوبه دو سرباز جان خود را از دست دادند.
در همین راستا ۱۵ تن از نیروهای امنیتی به دنبال حمله پایگاهشان در الضلوعیه در استان صلاح‌الدین کشته شدند.
پیشتر گروه تروریستی “دولت اسلامی عراق” وابسته به القاعده اعلام کرده بود که برای تحت کنترل درآوردن مناطقی که پیش از خروج نیروهای آمریکایی از آن جا بیرون رانده شده بودند حملاتی انجام خواهد داد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.