مسئول دفتر آیت الله مکارم:طبق آیات قرآن؛حجاب مانع طمع قلب های بیمار است

خبرگزاری آریا- حجت الاسلام سید مرتضی شیرازی گفت:بر طبق آیات قرآن حجاب باعث می شود تا کسانیکه قلب‌های بیماری دارند نتوانند بر آنها طمع کنند.

به گزارش آریا،طهورا نوروزی در نخستین نشست تحلیلی با عنوان « چادر،‌ بایدها و نبایدها» که در خبرگزاری بین اللملی زنان (وفا) برگزار شد، اظهار داشت:حجت الاسلام سید مرتضی شیرازی مسئول دفتر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نخستین نشست تحلیلی `چادر،‌بایدها و نبایدها` گفت: تعابیر زیادی در قرآن و احادیث وجود دارد که خداوند متعال در قرآن می فرماید زن‌ها نباید زینت‌های خودشان را اظهار کنند؛ بلکه برای کسانیکه از محارم آنها هستند و در بعضی از موارد به تفسیر پوشش مناسب برای بانوان را چادر ذکر می کند.

وی ادامه داد: با این فلسفه‌ای که در رابطه با حجاب و انسجام کانون خانواده وجود دارد جریان حجاب یک ویژگی خاصی پیدا می کند، چرا که بر طبق آیات قرآن حجاب باعث می شود تا کسانیکه قلب‌های بیماری دارند نتوانند بر آنها طمع کنند.

کسانیکه از جهت حجاب شرایط مناسبی ندارند بیشتر در معرض تزلزل بنیان خانواده قرار دارند

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه کسانیکه به فکر انسجام و تحکیم خانواده‌ها هستند مسأله حجاب را مطرح می کنند ، افزود: آمارها نشان می دهد که امروزه اکثر کسانیکه از جهت حجاب شرایط مناسبی را ندارند بیشتر در معرض تزلزل بنیان خانواده و از هم پاشیدگی قرار دارند.

وی درباره لزوم استفاده از چادر مشکی به جای چادرهای رنگی گفت: آنچه که از مراجع عالیقدر و فرمایشات مقام معظم رهبری بر می آید اکثراً تأکیدی بر مشکی بودن حجاب چادر ندارند؛ اما نکته ای که به آن اشاره شده است این است که چادر مشکی به عنوان نماد برای یک زن ایرانی و به فرمایش مقام معظم رهبری یک نشان ملی است.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: این یک افتخار برای بانوی ایرانی است که در هر کجای دنیا وقتی با چادر مشکی به عنوان یک نماد ملی حضور یابد به عنوان یک بانوی محجبه ایرانی که مقید و مؤدب به آداب اسلامی است ، شناخته می شود.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی غرب در مورد کشورمان گفت: متأسفانه با توجه به اهمیت بحث حجاب در کشورمان هنوز اقدامات شایان توجهی از سوی نهادها و دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است و هیچ ارگانی هم وجود ندارد که در مورد آن به صورت جدی تصمیم گیری کند.

حجت الاسلام سید مرتضی شیرازی با انتقاد در خصوص برخوردهای فیزیکی در این زمینه ادامه داد: همواره کارهای فرهنگی تأثیرگذاری بیشتری در میان خانواده‌ها و جامعه خواهد داشت و برخوردهای فیزیکی نمی تواند تأثیر مثبتی بر این روند داشته باشد همانطور که برخوردهای فیزیکی با بانوان محجبه در زمان رضا شاه نتوانست تأثیر گذار باشد؛چرا که اگر یک خانم به مسئله چرایی پوشش و حجاب آگاه شود به صورت آگاهانه به سوی آن خواهد رفت و دیگر نیازی به برخوردهای فیزیکی نخواهد بود.

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: امر حجاب یک مسئله فرهنگی است که باید در مسیر خودش قرار بگیرد تا نتیجه بخش و مؤثر باشد و تشکیل ارگان‌هایی تحت عنوان مبارزه با مفاسد اجتماعی که برخوردهای فیزیکی با بد پوششان داشته باشند، مسیر درستی نیست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.