مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین:نگاه امروز بسیج دانشجویی نگاه رشد و تعالی است

جمعه ۳۰ تیر – ۱۲:۵۷:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به اینکه ما امروز به دنبال تربیت نیروی متعهد و متخصص هستیم، گفت: رشد و تعالی دانشجویان از مهمترین فعالیت‌های این ناحیه است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مهدی برزگر در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان بسیج دانشجویی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ما برای تربیت نیروی نخبه متعهد و کارآمد بسیجی تمام توان خود را به کار می گیریم و سعی مان بر اینست که نیروهایی در خور سربازی امام زمان (عج) پرورش دهیم.
وی افزود: بسیج دانشجویی در روز ۲۷ آذر ماه سال ۶۷ و به فرمان حضرت امام خمینی (ره)تشکیل شد و از آنروز نیروهای بسیجی در دانشگاهها بطور منسجم فعالیت خود را آغاز کرده و پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی بوده و هستند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین ادامه داد: امروز دشمن به جنگ عقاید آمده است و ما تلاش می کنیم با سلاح خود دشمن، با او بجنگیم. امام می فرمایند طلاب و دانشجویان باید با یکدی.ر متحد شوند و این نشان می دهد امام راحل جنگ نرم و وقوع آن را پیش بینی کرده بودند.
وی تصریح کرد: تلاش بسیج دانشجویی در جهت افزایش بصیرت دانشجویان در حوزه های مختلف آموزش٬ فرهنگی، هنری سیاسی و علمی است. حال می خواهد دانشجو همسو٬ موافق مردد مخالف یا حتی معاند باشد.
برزگر یکی از مهمترین فعالیت های بسیج دانشجویی را برگزاری حلقه های صالحین معرفی و افزود: در حلقه های صالحین که از آن با نام نشست های معرفتی هم یاد می شود، ۱۰ تا ۱۵ دانشجو به مدت یک ساعت در دانشگاه٬ خوابگاه٬ مسجد و حتی کلاسها دور هم حلقه زده و به طرح مباحث مختلف می پردازند. ما برای تامین اساتید این حلقه ها از حوزه های علمیه و از برگزیدگان دوره های طرح ولایت کشوری استفاده می کنیم.
وی در توضیح مراحل برگزاری اردوهای طرح ولایت خاطرنشان کرد: اولین دوره اردوهای طرح ولایت در مرحله استانی و به مدت ۱۵ روز در خود استان برگزار می شود و پس از آن برگزیدگان دوره های استانی به دوره کشوری که معمولا به مدت ۴۰ روز و در مشهد مقدس برگزار می شود اعزام شده و برگزیدگن این دوره ها به عنوان مربیان حلقه های صالحی و هادیان سیاسی با بسیج دانشجویی همکاری می کنند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین ادامه داد: دوره طرح ولایت استانی امسال نیز در تاریخ اول تا ۱۴ شهریور ماه و با حضور ۷۰۰ نفر دانشجو از ۴۷ دانشگاه استان٬ در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین دارای ۱۳۳ هزار دانشجو و ۵۸ واحد دانشگاهی می باشد که ۶۵ درصد آنان غیر بومی هستند ، اذعان داشت : ما در ۴۷ مرکز دانشگاهی دارای دفتر بسیج هستیم و با فعالیت در این دفاتر توانستیم در سال ۸۸ رتبه سوم و در سال های ۸۹ و ۹۰ رتبه اول را در برگزاری اردوهای طرح ولایت کسب کنیم و حتی از طرف حوزه علمیه قم و سازمان بسیج دانشجویی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتیم.
برزگر افزود : در دوره جدید طرح ولایت از حضور اساتید برجسته ای همچون حسن عباسی٬ حجت الاسلام قرائتی صفار هرندی نبویان٬ سعید قاسمی و اساتید استانی از جمله حجت الاسلام اسلامی سردار آبنوش و حجت الاسلام حسینی بهره خواهیم برد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره های ورزشی٬ نماز جماعت و جمعه یادواره شهدا میدان تیر و دیدار با علمای قم از دیگر برنامه های دوره طرح ولایت سال ۹۱ می باشد.
وی با تاکید بر محور دیگر فعالیت های بسیج دانشجویی با نام اردوهای جهادی اظهار داشت: شناسایی عرصه های فرهنگی ٬ آموزشی٬ عمرانی وخدماتی در مناطق محروم و فعالی دانشجویان در این مناطق٬ بوی خوش خدمت رسانی و محرومیت زدایی را به محرومین استان چشانده است. سال گذشته ما ۱۵ گروه جهادی داشتیم و امسال ۴۰ گروه داریم و این نشان دهنده رشد و توسعه حرکت های جهادی است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین ادامه داد: از بهمن ماه سال ګذشته ما با کمک بسیج سازندگی استان مناطق محروم را شناسایی کرده و به حول و قوه الهی امسال با قدرت و همت هرچه بیشتر دانشجویان استان به خدمت رسانی در حوزه های مختلف عمرانی٬ فرهنگی ٬ بهداشتی و آموزشی پرداخته ایم.
وی با توضیح عملکرد علمی بسیج دانشجویی یادآور شد: کانون علمی بسیج دانشجویی برگزار کننده کلاسهای تقویتی و کلاسهای زبان انگلیسی برای دانشجویان جهت شرکت در آزمونهای کاشناسی و کارشناسی ارشد بوده و جشنواره های علمی را برای شناسایی نخبه های استان برگزار کرده است. هم اکنون ما ۲ پژوهشکده علمی شهید شلویری دانشگاه آزاد قزوین و پژوهشکده باقر العلوم دانشگاه آزاد تاکستان را داریم که در مسابقات مختلف از جمله ربوکاپ مقامی جهانی کسب کرده اند.
برزگر در پایان به اردوهای راهیان نور پرداخت و افزود: اولین دوره راهیان نور شمال غرب و بازدید از مناطق عملیاتی کردستان امسال برگزار شد اما اردوهای راهیان نور غرب و جنوب کشور همه ساله و با شکوه هرچه بیشتر نسبت به سال گذشته و با حضور چشمگیر دانشجویان برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۰۱۲۵۷۳۶۰۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.