مسابقه سراسری زیارت جامعه کبیره برگزار می شود

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۴:۵۶:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری مسابقه زیارت جامعه کبیره با هدف آشنایی با شخصیت امام هادی(ع) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: پس از توهین صورت گرفته به ساحت مقدس امام هادی(ع)، نیاز به معرفی چهره واقعی این امام بزرگوار بیش از گذشته احساس شد.
وی با اشاره به این که ستادی به منظورآشنا ساختن طلاب و خانواده های آنان با شخصیت و جایگاه امام هادی(ع) راه اندازی شد، ادامه داد: این ستاد برگزاری مسابقه‌ای در رابطه با زیارت جامعه کبیره را پیش‌بینی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی اضافه کرد: موضوع مسابقه پیرامون مفاهیم این زیارت و در سه محور حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره خواهد بود که در روز ولادت امام هادی(ع) برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ادای حقوق امامان شیعه به وسیله فعالیت‌های علمی و فرهنگی،‌ اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقه، بخش‌های دیگری چون مفاهیم زیارت جامعه کبیره و وبلاگ‌نویسی برگزار خواهد شد.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان این که ثبت نام حضوری از علاقه مندان امکان پذیر می باشد،‌ بیان داشت: ثبت‌نام اینترنتی برای شرکت در این مسابقه از هفته آینده آغاز خواهد شد، اما تبلیغات مربوط به آن در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است ضمن این که در مناطقی که دسترسی به اینترنت نباشد، ثبت‌نام به صورت حضوری صورت می‌گیرد.
وی با بیان این که بخش رونویسی زیارت جامعه کبیره از جمله قسمت‌های مهم این مسابقه خواهد بود، گفت: نهادینه شدن محتوا و بهره‌گیری از مفاهیم موجود در این زیارت از اهداف این بخش است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی جوایز این مسابقه را شامل هزینه سفر عمره مفرده و عتبات عالیات عنوان کرد و افزود: جایزه ویژه و معنوی این مسابقه یک قطعه سنگ تبرکی از آرامگاه سیدالشهدا(ع) است که آن را تحویل گرفته ایم.
وی با این که پیش از این چنین مسابقاتی در سطح طلاب حوزه های علمیه و خانواده ایشان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: حفظ خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها، خطبه غذیریه، حفظ آیات اخلاقی قرآن،‌ و…از جمله مسابقات برگزار شده است.
معاون تهذیب حوزه های علمیه در پایان گفت وگوی خود گفت: جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا سلام الله علیها، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد غدیر و آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها، معاونت تهذیب حوزه های علمیه را در اجرای هر چه بهتر این مسابقه یاری رسانیده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۶۵۶۴۳۲۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.