مسابقه طرح اولی‌ها در نمایشگاه ˝مانتو و پوشش سر˝+ عکس

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در حاشیه برگزاری نمایشگاه مد ˝مانتو و پوشش سر˝ مسابقه طرح اولی‌ها با حضور دانشجویان و اساتید این حوزه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، وقتی وارد نمایشگاه مد “مانتو و پوشش سر” می شوید دانشجویانی را می‌بینید که برای اولین بار درمسابقه طرح اولی‌ها شرکت نموده‌اند، برخی از آن‌ها بروی زمین نشسته و در حال طراحی می باشند، بعضی دیگر نیز طرح های خود را کشیده و آماده به مسئول برگزارکننده این مسابقه تحویل می‌دهند. قدری با آنان همراه شدیم و نقطه نظرات آنان را در مورد این مسابقه جویا شدیم.

نسترن محزون قدیری، دانشجوی رشته طراحی لباس دانشگاه علم و فرهنگ درباره مسابقه طرح اولی‌ها گفت: برگزاری مسابقه طرح اولی ها فکرجالبی بود که مسئولان برگزاری نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر به آن پرداختند و به نظر من سبب ایجاد انگیزه در بین دانشجویان می گردد. تبیلغات و اطلاع رسانی درباره مسابقه طرح اولی ها در دانشگاه ها باید از طریق پوستر و بنر انجام می‌شد زیرا بسیاری از دانشجویان از برگزاری این مسابقه در نمایشگاه مد “مانتو و پوشش سر” اطلاعی نداشتند و بهتر بود در وقتبندی مشخص به همه دانشگاه ها اعلام می شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان رشته های مرتبط با مد و لباس، قشری می باشند که بعد از فارغ التحصیلی برای کاریابی و ایجاد اعتماد نیازمند حمایت مالی می باشند، در مسابقه طرح ا ولی ها دادن وام یکی از جوایزآن تعیین شود تا از طریق آن بتوانند طرح های خود را از روی کاغذ به یک پارچه دوخته شده در قالب لباس درآورند.

وی اظهار نمود: داوران با داوری منصفانه همراه با تخصص کافی درمورد طرح‌های دانشجویان قضاوت نمایند و قضاوت را به دست تولید نمایندگانی که در مورد طراحی علمی ندارند واگذار نکنند.

بنفشه کبیریان دانشجوی طراحی دوخت دانشگاه شریعتی نیز درباره مسابقه طرح اولی گفت: مسابقه طرح اولی ها برای محک زدن خلاقیت‌های دانشجویان، اتفاق بسیار قابل توجهی است، از آنجا که یکی از معضلات صنعت پوشاک، نبود تعامل بین طراحان و تولید نمایندگان برای تجاری سازی طرح های اولیه آنان است به نظر من باید مسابقه طرح اولی ها باید منجر به یک اتفاق مهم برای رشد صنعت چاپ شود.

راضیه شیری دانشجوی رشته طراحی دوخت دانشگاه شریعتی نیز گفت: دانشجویان رشته های مرتبط با مد ولباس و کسانی که برای اولین بار در نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر در مسابقه طرح اولی ها شرکت می نمایند اگر می توانستند با تولید نمایندگان چهره به چهره صحبت نمایند و تولید نمایندگان نیزبه عنوان صنفی که مستقیم با مردم در ارتباط می باشند نقطه نظراتشان را در مورد طرح های آنان بگویند، می‌توان گفت که دانشجویان با کسب این تجربه بعد از فارغ التحصیلی می دانند چه و پوششی به ذائقه مردم خوش می آید.

الناز حدیدی استاد دانشگاه آزاد یزد نیز بابیان اینکه مسابقه طرح اولی ها تا حدودی می تواند در زمینه پیوند دانشجویان با سایر دانشجویان دانشگاه های دیگر و مسئولان و تولید نمایندگان موثرباشد گفت: به نظرمن وقتی صنعت پوشاک کشور پیشرفت می نماید که این نمایشگاه هامنجر به ارتباط موثر دانشگاه وصنعت برای تجاری سازی و تولید انبوه شود، برای اینکه این موضوع مهم، اتفاق بیفتد، ازصاحبان صنایع مشهور می توان برای حضور در دانشگاه و سخنرانی برای دانشجویان دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.