مستاجران هم درگیر رکود بازار مسکن شدند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/علیرغم اینکه میزان اجاره‌نامه‌های مسکن طی پنج ماهه امسال نسبت به سال قبل ۵۳ هزار مورد افزایش یافته است مرداد ماه امسال نسبت به ماه پیشین خود با کاهش ۱۷ هزار موردی قراردادهای اجاره‌ خانه همراه بوده است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) تیر و مردادماه امسال برخلاف ما‌ه‌های قبل با اندکی کاهش در معاملات مسکن مواجه شدند که در ادامه کاهش ثبت معاملات، گلایه مردم و مشاوران املاک از رکود در معاملات مسکن افزایش یافت.

کاهش معاملات مسکن از آمارهای رسمی ثبت معاملات مسکن در کشور استخراج می‌شود که در مقابل انتظار از افزایش معاملات در تابستان هر سال این انتظار برآورده نشده است.

در مقایسه انعقاد قراردادهای اجاره مسکن در پنج ماه ابتدایی امسال، تیر ماه و پس از آن خرداد رکورددار ثبت این قراردادها می باشند.

گرچه هر یک از ماه‌های قبل در مقایسه با سال قبل خود با افزایش ثبت معاملات اجاره رو برو بودند اما در مقایسه با تابستان هر سال که انتظار افزایش انعقاد قرارداد و جابه‌جایی می‌رود افزایش چندانی نداشتند.

انتخابات ریاست جمهوری، نوسانات نرخ ارز و بلاتکلیفی بازار مسکن همگی از جمله عواملی است که رکود را در بازار مسکن حاکم کرده اند.

با توجه به میزان انعقاد قراردادهای اجاره مسکن طی پنج ماه قبل امسال، مردادماه با کاهش ۱۷ هزار و ۵۷ موردی قراردادهای اجاره‌ نسبت به تیرماه همراه بوده و بر اساس آمار ثبت معاملات مسکن در کشور، ماه میانی تابستان نزدیک به ۶۰ هزار قرارداد اجاره منعقد کرده است.

بیشترین میزان ثبت قراردادهای اجاره در کشور به ترتیب متعلق به تیر، خرداد ، مرداد ، اردیبهشت و فروردین‌ماه است.

میزان معاملات اجاره‌ مسکن در مردادماه هرچند نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰هزار مورد افزایش یافته اما نسبت به تیر ماه امسال با کاهش ۱۷ هزار موردی همراه بوده است.

مجموع معاملات اجاره نامه در پنج ماه امسال در کل کشور نزدیک ۲۸۰ هزار قرارداد است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳ هزار مورد افزایش یافته است.

از میان ۸۱۱ هزار و ۲۶۹ هزار قرارداد مسکن در پنج ماهه امسال در کل کشور سهم قراردادهای اجاره ۲۷۹ هزار و ۳۲۹ مورد بوده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.