به گزارش ممتاز نیوز، عبدالستار کاکایی با ارائه جزئیاتی درباره‌ی مستند «لبخندهای لاغر» گفت: این مستند به روایت زندگی «آرسن میناسیان» از ارامنه خوشنام شمال کشور می‌پردازد که به نوعی تمام زندگی و دارایی‌های مادیش را صرف بهبود وضعیت سلامت و معیشت افراد بیمار و فقیر کرد.

این مستندساز ادامه داد: او در مدت حیات خود بانی تاسیس اولین‌ مراکز نگهداری از سالمندان و بیماران در ایران بود. از جمله می‌توان به تاسیس نخستین داروخانه شبانه‌روزی، آسایشگاه سالمندان در منطقه شمال کشور و آسایشگاه معلولان برای اولین‌بار اشاره کرد که بعدها مراکزی مانند «کهریزک» در تهران با الگوبرداری از این مراکز بنیان گذاشته شد.

براساس اظهارات عبدالستار کاکایی، با اتمام بخش نخست مستند «لبخندهای لاغر» در شمال کشور، این فیلم طی بیست روز آینده وارد فاز دوم تولید در بخش بازسازی می‌شود.

گفتنی است که عوامل ساخت این فیلم مستند عبارتند از: عبدالستار کاکایی (کارگردان و تهیه‌کننده)، محبوبه زارعی (تحقیق)، مهدی سفری (تصویربردار)، علی قاسمی (صدابردار)، امیررضا کاکایی (دستیار کارگردان)، فرزاد فخرایی (عکاس)، نعیم باقری (هماهنگی) و حسام صفری (دستیار تصویر)

مستند «لبخندهای لاغر» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.