مسجد، محل پرورش افراد مستعد، متخصص و متعهد

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: نقش مسجد را در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نمی توان انکار کرد در این زمینه می توان با صرف هزینه کمتری درمساجد به نوجوانان و جوانان به ویژه در ایام فراغ‌تشان هنرهایی آموخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سید حمید رضوی روز گذشته در بازدید از کانون فرهنگی هنری مساجد علی اکبر افتر سمنان و شهدای رکن آباد سمنان گفت: امروز دشمن نقش اساسی مساجد را در بیمه نمودن جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی آنها به خوبی احساس کرده است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی روی عقائد و باورهای دینی جوانان با شبهه افکنی و فرقه سازیهای متفاوت سعی و تلاش در تضعیف نمودن این جایگاه و کم رنگ نمودن حضور جوانان در این مراکز را دارد افزود: اینجاست که نقش مساجد در خنثی سازی توطئه های دشمنان نمود پیدا می کند.

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: نوجوان و جوانی که در مسجد آموزش می بیند از یک سو خانواده خود را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر با ورود به اجتماع می تواند به پشتوانه اندیشه مذهبی، در کانال های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگی تاثیرگذار ظاهر شود.

کارشناس امور مالی دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز با اشاره به تجربه آموزی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی در فضای معنوی گفت: با بکارگیری استعدادهای جوانان مسجدی، در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل کار در نشریات در قالب کانون‌های فرهنگی و دیگر مسئولیت‌های فرهنگی مساجد، امروز از این گونه افراد در ردیف افراد متعهد و متخصص می‌توان بهره برد.

رحمان شاهی افزود: هرچه قدر بتوانیم در مسجد سرمایه گذاری کنیم، در اصل توانسته‌ایم که ریشه‌های بنیادی، اعتقادی و باورهای دینی را مستحکم کنیم.

وی افزود: تولید وانتشار شبهات دینی به ویژه در بین جوانان، فرقه سازی و ایجاد تردید در باورها از طرق مختلف به ویژه از طریق سایت‌ها و… ازجمله شیوه‌های مرسوم فعلی در میدان تهاجم فرهنگی است.

شاهی ادامه داد: با توجه به اینکه اینگونه هجمه‌ها از یک طرف تهدید واز طرف دیگر فرصت هستند، لذا با جوابگویی دقیق وقانع کننده این گونه هجمه‌ها تبدیل به فرصت می‌شوند، در غیر این صورت تهدید هستند که مساجد با برگزاری جلسات، گفتمان‌ها و استفاده از علما بهترین پایگاه در تبدیل این تهدیدها به فرصت می‌باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.