مسرور بارزانی: پ.ک.ک اقلیم کردستان را ترک کند

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه حزب کارگران کردستان به قانون اساسی اقلیم اربیل احترام نمی‌گذارد و موجب تخلیه ۸۰۰ روستا شده، بار دیگر از حزب کارگران کردستان خواست از این اقلیم خارج شود.

مسرور بارزانی: پ.ک.ک اقلیم کردستان را ترک کند

به گزارش ممتاز نیوز، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز در موسسه چاتام هاوس در انگلیس، روابط اربیل و آنکارا را عادی توصیف کرده و بار دیگر از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خواست از این اقلیم خارج شود.

بارزانی اظهار کرد: ما از ابتدای دهه نود قرن گذشته موسسه‌های رسمی از دولت و پارلمان داریم، بعدها حزب کارگران به منطقه ما آمد اما به قانون اساسی اقلیم ما احترام نمی‌گذارد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: آنها به جای اینکه در مناطق خود بجنگند، به منطقه ما آمدند، ما تمام تلاش خود را برای حل این مساله کردیم اما تداوم حملات حزب کارگران و ترکیه، تاثیر خود را بر ما گذاشت.

او افزود: ۸۰۰ روستا وجود دارند که ساکنان آنها به دلیل درگیری جاری میان پ.ک.ک و ترکیه نمی‌توانند به آنجا بازگردند.

بارزانی تاکید کرد: بهترین گزینه این است که پ.ک.ک منطقه ما را ترک کرده و فعالیت‌هایش را در مناطق خودش انجام دهد و مشکلاتش را آنجا دور از ما حل کند.

این مسؤول اقلیم کردستان در پایان گفت: ما این را باور نداریم که خشونت به حل مشکلات ختم می‌شود بلکه باورمان این است که گفتگو تنها راه‌حل‌ برای آن است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.