مسکن مهر به عنوان یک کار انقلابی در دولت نهم و دهم تجلی یافت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/علی نیکزاد دوشنبه شب در آیین پاسداشت ثبت جهانی باغ موزه و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند، افزود: در دولتهای نهم و دهم با ارائه زمین رایگان به مردم و تأمین زیرساخت ها در حوزه مسکن با ایجاد اشتغال و به منظور تحکیم بنیان خانواده ساخت مسکن مهر به عنوان یک پروژه بزرگ و مهم به انجام رسید.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) وی اضافه کرد: در سال ۸۵ جمعیت شهری و روستایی استان خراسان جنوبی بالغ بر ۶۳۶ هزار نفر بود و تعداد ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی در استان وجود داشت.
وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم در خراسان جنوبی تعداد ۶۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن با اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان با سود سرمایه گذاری چهاردرصد آغاز شد که از این تعداد ۴۷ هزار واحد تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان ساخت: افتتاح ۱۲ هزار و ۶۱۷ واحد مسکن مهر شهری و روستایی در استان شامل ۷ هزار و ۵۰۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۴۳۵ واحد در ۹ شهر زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۵۰ واحد در بافت فرسوده شهری و تعداد۳ هزار و ۵۲۷ واحد مسکن روستایی می باشد.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: اسناد توسعه استان و شهرستانها از مباحث بسیار مهمی است که در دولت نهم و دهم به طور کامل در استان تنظیم شد.
قهرمان رشید با بیان اینکه این اسناد با همکاری نخبگان ، متخصصین و دانشگاهیان تهیه شده است، گفت: این اسناد برای استان نقشه راهی مهم و مؤثر محسوب می شود که دولت آینده نیز برای ادامه راه و همچنین توسعه استان از آن به نحو احسن استفاده خواهد کرد.
وی به موضوع انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور حداکثری مردم استان در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم خراسان جنوبی در ابعاد مختلف خصوصاً مباحث اجتماعی زبانزد است، بطوری که در انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت بیش از ۸۴ درصدی مردم استان ،رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.
وی افزود: در انتخابات اخیر نیز با بصیرت ،هوشیاری و حضور دشمن شکن مردم استان و حضور گسترده آنان در انتخابات با مشارکتی بالغ بر ۸۶ درصد توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از شاخص ها، خراسان جنوبی حائز رتبه های برتر کشوری است که نشان دهنده تلاش جدی و عزم راسخ خدمتگزاران این استان است.
وی به رتبه دوم خراسان جنوبی در بخش مسکن مهر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی دارای بالاترین مولفه های امنیتی در کشور است که می تواند به عنوان یک زیرساخت مهم در توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
وی گازرسانی به استان را از دیگر اقدامات خوب دولت در راستای محرومیت زدایی در استان دانست و ادامه داد:تمامی اقدامات در این زمینه در دولتهای نهم و دهم صورت گرفته به طوریکه تا کنون بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان در این بخش در استان هزینه شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۹۱ درصد جمعیت شهری و ۲۰درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار می باشند که این رقم در آینده نیز افزایش خواهد یافت.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.