مسکو تداوم حضور ناظران بین المللی در سوریه را خواستار شد

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز جمعه در بیانیه ای ضمن اشاره به ادامه خونریزی ها و درگیری های مسلحانه میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در سوریه خاطرنشان کرد: از یک هفته پیش شهر حلب پایتخت اقتصادی سوریه در مرکز زد و خوردها قرار دارد.

حدود ۳۰۰ ناظر سازمان ملل از اواخر اردیبهشت ماه در سوریه مستقرند که در هفته های اخیر با تشدید مناقشه در این کشور بیش از نیمی از آنها سوریه را ترک کرده اند.

در بیانیه آمده است: گروه های مسلح غیرقانونی سعی کردند در یک هفته اخیر وارد شهر حلب شوند و سران آنها امیدوار بودند که این شهر واقع در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه را به پایگاه خود تبدیل کنند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به مهاجرت هزاران نفر از ساکنان این شهر به مناطق امن تر خاطرنشان کرده است: طوایف بزرگ این منطقه برای دفاع از خود سلاح به دست گرفته اند.

بیانیه می گوید: مسکو به شدت نگران سیر خطرناک اوضاع در سوریه و ادامه خشونت ها در این کشور بر اثر گسترش دامنه مناقشه می باشد که در نتیجه آن رنج ها و مشقات غیرنظامیان افزایش می یابد.

‘در این شرایط تلاش برای توقف خشونت ها و قتل و کشتار افراد بیگناه در سوریه را بسیار مهم می دانیم و معتقدیم برای این منظور تلاش سازمان های انساندوست سوریه و بین المللی و گروه ناظران سازمان ملل ضروری است تا اینکه مصیبت های مردم در این کشور را کاهش دهد.’

معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود همچنین تجهیز جنگجویان ضددولتی سوریه به تسلیحات سنگین ازجمله موشک های پدافند هوایی که توسط برخی کشورها در اختیار آنها گذاشته شده است را به شدت نگران کننده خواند و افزود: این سلاح ها ممکن است علیه افراد غیرنظامی بکار گرفته شود و جنگجویان در جنایات خود از این سلاح ها استفاده کنند.

در پایان بیانیه خاطرنشان شده است: کمک و حمایت از گروه های مسلح غیرقانونی در سوریه با قطعنامه های شورای امنیت در باره سوریه و طرح عنان که حل مسایل سوریه از طریق مذاکرات ملی محور آن را تشکیل می دهد، مغایرت دارد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۶۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.