مسلمانان آنکارا شعار مرگ بر اسراییل سردادند

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان را که به دعوت انجمن حقوق بشر ‘مظلوم در’ ترکیه در مقابل نمایندگی رژیم اشغالگر قدس تحصن کرده اند ، اعضا و نمایندگان نهادهای مختلف مدنی تشکیل می دهند.

‘ اوزیر ییغیت’ رییس انجمن حقوق بشر مظلوم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از این تحصن را که تا بامداد فردا ( پنجشنبه ) ادامه دارد ،محکوم کردن مجدد حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی که با کمکهای انسانی عازم غزه بود، عنوان کرد.

تجمع کنندگان که شعارهای ‘مرگ بر اسراییل’، ‘اسراییل قاتل گورت را از ترکیه و خاورمیانه گم کن’ ،’ فلسطین تنها نیست، تنها نخواهد ماند’ سر داده بودند نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی یکبار دیگر اعلام کردند.

تحصن کنندگان قرار است امشب را در مقابل نمایندگی رژیم صهیونیسیتی سپری کنند و به قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرودهای اسلامی بپردازند.

معترضان پس از اقامه نماز صبح به تحصن خود پایان می دهند.

پلیس آنکارا تدابیر شدید امنیتی در مقابل نمایندگی رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشته است.

لازم به ذکر است کشتی مرمره آبی که با محموله ای از کمکهای انسانی ترکیه و دیگر کشورها در سال ۲۰۱۰ به غزه اعزام شده بود در آبهای بین المللی دریای مدیترانه مورد حمله نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در این حمله ۹ تن از اتباع ترکیه کشته و بسیاری از سرنشینان این کشتی زخمی شدند.

متعاقب این حمله روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به تیرگی گرایید و روابط سیاسی دو طرف کاهش پیدا کرد.

ترکیه سطح روابط خود با اسراییل را به کاردار دوم کاهش داد و اعلام کرده است که تا رفع محاصره غزه ، عذرخواهی رسمی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و پرداخت غرامت به بازماندگان کشته شدگان و مجروحان روابط دوطرف بهبود نخواهد یافت.

در پی شکایت خانواده های کشته شدگان و زخمی های حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی ، دادستان استانبول هفته گذشته با تنظیم ادعانامه ای علیه رییس ستاد وقت ارتش رژیم صهیونیستی و ۳ فرمانده عالیرتبه نظامی تل آویو خواهان ۳۶ بار مجازات حبس ابد برای هر یک از این چهار نفر شد.

دادگاه استانبول نیز در روزهای گذشته ادعانامه دادستان را پذیرفت و بزودی دادگاه رسیدگی به پرونده نظامیان رژیم صهیونیستی تشکیل خواهد شد.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۳۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.