مسن‌‌ترین حیوانات باغ‌وحش‌های آمریکا

دیده بان حقوق حیوانات: «دونا» نام کرگدن بومی شهر «ممفیس» در ایالت تنسی آمریکا است که هفته پیش در سن ۶۱ سالگی در پارک وحش «میسکر» در ایالت ایندیانا مرد.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دامپزشکان می‌گویند: احتمالا «دونا» پیرترین کرگدنی بوده که در باغ وحش، نگهداری می‌شده است. خواهر دونا که آن را «جولی» نامیده‌اند در «ممفیس» به دنیا آمده و اکنون در سن ۵۱ سالگی همراه دخترش «اسپلیش» در باغ وحش «ممفیس» نگهداری می‌شود.

به گزارش سایت اینترنتی کامرشیال اپییل، عمر طولانی «دونا» و «جولی» توجیه کننده چالش اصلی و منحصر به فرد باغ وحش‌هایی است که برای مراقبت مناسب و دائمی از حیواناتشان از زمان تولد تا پایان عمر، متعهد شده‌اند.

این مراقبت مستمر شامل توجه و رسیدگی به احتیاجات حیوانات قدیمی‌تر و پیرتری است که در باغ وحش، بسیار بیشتر از متوسط عمرشان در طبیعت، زندگی می‌کنند.

مات تامپسون، رییس برنامه حمایت از حیوانات در باغ وحش «ممفیس» دراین‌باره خاطر نشان ساخت: از پیامدهای نگهداری و مراقبت دائمی از حیوانات در باغ وحش این است که بیش از میانگین طول عمرشان در حیات وحش، عمر می‌کنند. وی تاکید کرد: در حیات وحش، طبیعت با این حیوانات سالخورده و پیر، چندان مهربان نیست اما ما به خوبی به آنها رسیدگی می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، جولی در سن ۵۱ سالگی از پیرترین حیوانات باغ وحش «ممفیس» و هنوز سالم و سرحال است. همچنین یک فیل آفریقایی ۴۷ ساله به نام «تیرانزا» و کرگدن ۴۰ ساله‌ای به نام «تومبی»، همسایه‌های پیر و قدیمی جولی در این باغ وحش هستند.

از دیگر حیوانات مسن این باغ وحش که به دقت تحت مراقبت قرار دادند، یک میمون آسیایی به نام «دیبی» از گونه میمون‌های «سیامانگ‌» است که ۴۳ سال دارد و بهترین دوست آن «چی کی» که یک اورانگوتان ۳۵ ساله است.

رییس باغ وحش «ممفیس» می‌گوید: «دیبی» نیز احتمالا پیرترین میمون «سیامانگ» در کل آمریکا است. «دیبی» در سال ۱۹۶۸ میلادی از طبیعت به باغ وحش منتقل شد.

تامپسون در ادامه متذکر شد: حیوانات مسن تر، نیاز به مراقبت‌ و توجه بیشتری از سوی کارکنان و پرسنل باغ وحش دارند. این کارکنان گزارش‌های دقیقی از وضعیت روزانه حیوانات مزبور تهیه کرده و در اختیار رییس باغ وحش و یا دامپزشکان قرار می‌دهند. این حیوانات در شرایط نامطلوب آب و هوایی، ترجیحا در فضاهای سرپوشیده می‌مانند. مثلا «ساوانا» یک ماده شیر مسن است که زمان محدودی در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد و بیشتر در فضای سرپوشیده نگهداری می‌شود.

شارلوت روئنسر، از مدیران پارک وحش «میسکر» نیز اعلام کرد که قرار است این باغ وحش به زودی برای «دونا» مراسم یادبودی برگزار کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.