مسکن حلال در هلند

۱۹م آذر ،

به تازگی با کمک گروهی از مسلمانان در هلند با هدف گسترش فرهنگ اسلامی، خانه هایی با عنوان ‘ مسکن حلال’ ساخته شده است که با واکنش منفی رسانه های هلندی همراه می باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اسلامیک مدیا به نقل از پایگاه خبری ” euroislam.info ” نوشت: رسانه های هلند در ادامه سیاستهای اسلام هراسی در این کشور با ساخت خانه های حلال مخالفت کردند.
این گروه از رسانه ها که شامل بیشترین روزنامه های هلندی می باشند، در ادعایی تازه، اعلام کردند که “مسکن حلال” سبب گسترش معماری اسلامی در هلند است و این موضوع در مخالفت با قانون سکولار معماری در این کشور است.

این درحالی است که ” رونالد پلاسترک” وزیر امور مسکن هلند در این باره گفت: ساخت ” مسکن حلال” هیچگونه تهدیدی علیه معماری در هلند بشمار نمی آید.
وی در ادامه افزود: تاکنون ۱۸۸ واحد مسکونی با ویژگیهای اسلامی در غرب شهر ” آمستردام” پایتخت هلند ساخته شده است و با استقبال گسترده مسلمانان هلندی روبه رو شده است.
” پلاسترک” در پایان یادآور شد: اگر جامعه هلند با ساخت “مسکن های حلال” مخالفت می کرد، اجازه زندگی به مسلمانان هلندی را نمی داد، در صورتی که هلندیها با مسلمانان مشکل خاصی ندارند.
بنابراین گزارش، علاوه بر ساخت ” مسکن حلال”، تعدادی از مسلمانان هلندی به دنبال بازسازی خانه های خود به سبک اسلامی می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.