مسکو: امیدواریم همه‌پرسی قانون اساسی مصر به اصلاحات منجر شود

۴ م دیماه ،

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو امیدوار است که همه‌پرسی قانون اساسی در مصر بتواند به حرکت در مسیر اصلاحات کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش‌نویس قانون اساسی مصر مناقشات سیاسی بسیاری را در این کشور به دنبال داشته؛ مناقشاتی که در مواردی به اعتراض و حتی درگیری منجر شده است.

در این بیانیه آمده است: ما امیدواریم نتیجه همه‌پرسی به گونه‌ای باشد که دولت این کشور روند اصلاحات را مطابق با منافع تمامی گروه‌های مصری ادامه دهد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌اش اعلام کرد: این مساله توسعه دموکراتیک مصر را تسهیل و زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی این کشور را تحکیم خواهد کرد.

مسکو همچنین از مقام‌های دولت مصر خواست، آزادی‌های اشخاص و حقوق بشر را مورد توجه قرار دهند و از منافع اقلیت‌های قومی و مذهبی حفاظت کنند.

بر اساس نتایج اولیه، اکثر رای‌دهندگان در مصر به پیش‌نویس قانون اساسی این کشور رای مثبت داده‌اند. در صورتی که این نتیجه تایید شود، انتخابات پارلمانی دو ماه بعد از آن برگزار خواهد شد.

حامیان قانون اساسی تازه مصر می‌گویند، این قانون برای تغییرات دموکراتیک و ثبات اقتصادی ضروری است ولی مخالفان می‌گویند، در قانون اساسی از اسلام‌گرایان حمایت شده و حقوق مسیحیان و زنان نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.