مشاجره باشوهر برای سلامتی خوب است

۰۶اردیبهشت،

زنانی که در جریان اختلافات خانوادگی با شوهران خود وارد جر و بحث می شوند کمتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های مهلک قرار می گیرند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ زنانی که در جریان منازعه با شوهر خود سکوت اختیار می کنند چهار بار بیشتر با خطر مرگ ناشی از ناراحتی قلبی مواجه می باشند.

به علاوه زنانی که حرفه آنها در خارج از خانه، زندگی خانوادگی آنها را مختل می کند دو بار بیشتر با خطر ابتلا به بیماری قلبی روبرو می باشند.

محققان ۳۷۰۰ نفر را طی دوره ای ۱۰ ساله در شهر فرامینگام در ایالت ماساچوست در آمریکا مورد مطالعه قرار دادند.

ازدواج برای مردان مناسب است، چراکه احتمال مرگ مردان متاهل در اثر بیماری قلبی تنها نصف مردان مجرد است.

ایلین ایکر، سرپرست گروه محققان گفت:” معتقدیم که آن دسته از مشخصات ازدواج را که بر سلامت و طول عمر اشخاص تاثیر دارند کشف کرده‌ایم.”

مطالعه دیگری به روی ۳۵ هزار زن توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در شهر آتلانتا، که نتایج آن در همین نشریه چاپ شده است ارتباط میان بیماری های قلب و عروق و زندگی حرفه ای را بررسی کرد.

آن دسته از زنان بیکار که در جستجوی کار بودند بیشترین میزان ناراحتی های جسمانی را گزارش داده اند، به طوری که یک سوم آنها از فشار خون بالا رنج می برند و ۶ درصد نیز دچار حمله قلبی، سکته مغزی یا درد قفسه سینه شدند.

در این میان زنان شاغل سالم تر از بقیه بودند، به طوری که تنها یک پنجم آنها از فشار خون بالا و دو درصد از بیماری های قلب و عروق رنج می برند.

ناراحتی فشار خون در زنانی که کار نمی کنند و در جستجوی کار نبودند نیز مشابه زنان شاغل بود اما آنها کمی بیش از زنان شاغل دچار ناراحتی های قلب و عروق می شدند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.