مشارکت نکردن مردم، عامل شکست استراتژی های بهداشتی بوده است

۳۱اردیبهشت،

بر طبق گزارش های جهانی، استراتژی های بهداشتی در بسیاری از کشورها چندان موفق نبوده و در موارد بسیاری نیز با شکست همراه بوده که مشارکت فعال مردم در تحقق استراتژی ها، عامل مهم آن بوده است.

محمد مهدی لطیفی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تحقق اهداف و استراتژی های بهداشتی در جهان نیازمند زمینه سازی فراهم کردن شرایط لازم است و تا زمانیکه این شرایط فراهم نشود نمی توان امید چندانی به دستیابی به اهداف بهداشتی داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین شرایط تحقق اهداف بهداشتی، نقش و حضور مردم به صورت فردی و گروهی در برنامه ریزی و اجرای مراقبت های بهداشتی خودشان است.

لطیفی با اشاره به  عدم تحقق اهداف و استراتژی های بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان دیده می گردد، تاکید کرد: بر طبق گزارش های جهانی، استراتژی های بهداشتی در بسیاری از کشورها چندان موفق نبوده و در موارد بسیاری نیز با شکست همراه بوده که عدم مشارکت فعال مردم در تحقق استراتژیها ، عامل مهم آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه حق و وظیفه مردم است که برنامه ریزی و اجرای مراقبت های بهداشتی نقش و مشارکتی فعال داشته باشند، خاطر نشان کرد: در واقع با مشارکت فعال مردم در شکل دادن به آینده بهداشتی و حتی اقتصادی جامعه، می توان با اطمینان بیشتری در مسیر تحقق اهداف و استراتژی های بهداشتی و در نتیجه تامین بهداشت برای همه اشخاص جامعه گام برداشت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.