مشاور امنیت ملی ترامپ از احتمال ترور پوتین پرده برداشت

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که اگر رئیس جمهور روسیه در جنگ اوکراین از سلاح اتمی استفاده کند، ممکن است آمریکا او را ترور کند.

مشاور امنیت ملی ترامپ از احتمال ترور پوتین پرده برداشت

به گزارش ممتاز نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جهوری دونالد ترامپ، با هشدار به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره استفاده احتمالی از سلاح اتمی در اوکراین، مدعی شد که ترور پوتین به دست واشنگتن محتمل است.

بولتون در گفت‌وگو با رادیو اِل‌بی‌سی نیوز انگلیس، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا توان حذف رهبر کنونی یک کشور با جایگاهی همچون پوتین را دارد یا خیر، گفت که رئیس جمهور روسیه باید بداند «شاید این اتفاق سریع نیفتد اما او پاسخگو خواهد شد.»

وی مدعی شد: با این حرف موافق نیستم که ما نمی‌توانیم او را به چنگ بیاوریم و فکر می‌کنم او (پوتین) این را می‌داند.

بولتون در ادامه ادعاهای گستاخانه خود و در اظهاراتی موید اقدامات تروریستی آمریکا در سراسر جهان، به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده فقید سپاه قدس جمهوری اسلامی به دست آمریکا اشاره کرد و مدعی شد که واشنگتن وقتی تشخیص بدهد که کسی برای آمریکا تهدید محسوب می‌شود، او را حذف خواهد کرد.

ادعای هشدارآمیز بولتون در حالی مطرح شده که سران گروه جی‌هفت، هشدار داده‌اند که هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی، بیولوژیکی یا اتمی در اوکراین، عواقب شدیدی خواهد داشت.

نشست سران جی‌هفت روز سه‌شنبه با حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور مجازی برگزار شد؛ این نشست یک روز پس از حمله موشکی سنگین روسیه به شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف تشکیل شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.