مشاور وزیر علوم خبر داد: راه‌اندازی دانشگاه‌های مجازی برای جذب دانشجو از کشورهای همجوار

۰۳م اسفند ،

22-334.jpg

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای جذب دانشجو از خارج کشور، راه‌اندازی دانشگاه‌های مجازی و پایگاه اینترنتی‌های بین‌المللی از اولویت‌های این وزارتخانه در سال آینده است.

رسول ملک فر در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، اظهار داشت: ایجاد تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌های مجازی به منظور جذب دانشجوی خارجی در استان‌های مرزی کشور، حوزه خلیج فارس و خراسان شمالی دارای اهمیت فراوانی است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی پایگاه اینترنتی‌های بین المللی و دانشگاه های مجازی در مقاطع تحصیلات تکمیلی زمینه تحصیل دانشجویان علاقمند کشورهای همسایه در کشور ایجاد می گردد.

ملک فر ادامه داد: براساس برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند که در حال حاضر این آمار ۱۲ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تعداد محدودی از رشته‌ها کلاس‌ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شوند، خاطر نشان کرد: وزارت علوم به منظور راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی در فضای مجازی و پایگاه اینترنتی‌های بین‌المللی آمادگی دارد.

ملک فر با بیان این که در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می کنند یادآور شد: استانداردهای لازم برای اقامت دانشجویان در خارج از کشور رعایت نمی‌شود.

مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند ارزیابی از بار علمی به لحاظ اخذ مدرک تحصیلی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.