مشخص شدن متوسط قیمت تمام‌ شده آب شرب

سرپرست معاونت آب وزارت نیرو متوسط قیمت تمام شده آب شرب در کشور را حدود ۹۰۰ تومان اعلام کرد.
خبرگزاری ایسنا: سرپرست معاونت آب وزارت نیرو متوسط قیمت تمام شده آب شرب در کشور را حدود ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

علیرضا دائمی در نشست خبری خود درباره دلایل طولانی‌شدن تعیین قیمت تمام‌شده آب در کشور با اشاره به این‌که طرح‌های تامین آب با توجه به پراکندگی جغرافیایی هر کدام به صورت مجزا تجدید ارزیابی می‌شود، گفت: قیمت تمام‌شده آب هر یک از پروژه‌ها براساس هزینه‌های تامین، انتقال، تسویه و توزیع هر پروژه متفاوت است.

وی با اشاره به این‌که قانون نیز تاکید کرده قیمت تمام شده براساس پراکندگی جرافیایی تصویب شود، افزود: مطالعات وزارت نیرو تاکنون نشان می‌دهد در قسمت شرب متوسط قیمت تمام‌شده‌ آب در کشور حدود ۹۰۰ به ازای هر متر مکعب است.

دائمی با این حال تاکید کرد: قیمت تمام شده آب با این حال از بسیاری از کشور‌های دنیا پایین‌تر است و این درحالی است که در کشور‌های دیگر قیمت تمام‌شده بین ۱.۵ تا پنج دلار در نوسان است که تمام این قیمت‌ها از مردم دریافت می‌شود.

قیمت تمام شده آب کشاورزی ۸۵ تومان است

سرپرست معاونت آب وزارت نیرو هم‌چنین در پاسخ به سوال دیگری، درباره قیمت تمام شده آب در بخش کشاورزی گفت: با توجه به نوع نگاه تامین آب کشاورزی تاکنون قیمت آب دریافتی از این بخش بسیار ناچیز بوده است و چیزی حدود پنج تا ۱۰ تومان به ازای هر مترمکعب آب دریافت می‌شود که نسبت به هزینه‌ آب بسیار ناچیز است. این درحالی است که براساس مطالعات انجام شده تاکنون قیمت آب کشاورزی برای شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی حدود ۸۵ تومان است که البته ممکن است این قیمت برحسب منطقه و براساس مولفه‌های متعدد تاثیر‌گذار در آب متفاوت باشد.

می‌خواهیم افزایش قیمت آب تدریجی و با آرامش باشد

سرپرست معاونت آب وزارت نیرو در پاسخ به این سوال که در شرایطی که دولت اعلام کرده امسال قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب افزایش نخواهد داشت، برنامه وزارت نیرو برای جبران کمبود درآمد‌های خود چیست؟ گفت: یکی از معضلات جدی بخش آب به کشور تعرفه‌های پایین آب تاکنون بوده است. این در حالی است که هدفمند‌سازی یارانه‌های حامل‌های انرژی اجتناب‌ناپذیر است و قیمت‌ها طبق قانون ظرف پنج سال باید به قیمت‌های تمام شده برسد.

دائمی ادامه داد: این درحالی است که دولت اختیار روش اجرای قانون را در دست دارد و این دولت است که تعیین می‌کند که حامل‌های انرژی طی این پنج سال با چه مکانیزمی به قیمت‌‌های خود برسد.

سرپرست معاونت آب وزارت نیرو تاکید کرد: مدیریت بخش آب کشور تاکید دارد که افزایش قیمت آب به صورت تدریجی و با آرامش صورت بگیرد تا فشاری به مصرف‌کنندگان وارد نشود.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۴ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آب شرب, قیمت آب, مشخص شدن متوسط قیمت تمام‌ شده آب شرب, وزارت نیرو


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.