مشعل دیگ های بخار طراحی و ساخته شد

۱۷فروردین۱۳،

مشعل جهت دیگ های بخار به صورت یک مجموعه کامل برای تامین حرارت مورد نیاز لوله های دیگ بخار طراحی و ساخته شد.

محمد حسین قیامی خیازیان مخترع این طرح با بیان اینکه خرابی های متعدد برنرهای تولید بخار که نیازمند حداقل ۱۰ ساعت زمان تعمیر است به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت : کار تحقیقاتی و بررسی اشکالات طراحی و ساخت برنز آغاز شد که در نتیجه با تغییر زاویه سوارخ های گاز خروجی نازل های برنز و بهینه سازی تعداد و قطر آنها سبب ایجاد محدوده یکنواخت سوخت حول محور چرخش و عمود بر مسیر جریان هوا و اختلال بهتر سوخت هوا گردید .

وی افزود:دستگاه مشعل دیگ بخار به صورت یک مجموعه کامل جهت تامین حرارت مورد نیاز لوله های دیگ بخار برای تولید بخار واحدهای فرایندی کاربرد دارد.

مخترع مشعل دیگ های بخار با اشاره به اینکه این مشعل به وسیله تغییر اندازه حرکت گاز خروجی از نازل ها و در نتیجه آن چرخش روتور عمل می کند اظهار کرد: در این مشعل گاز مورد نیاز از داخل بدنه مشعل که استوانه ای شکل است وارد مشعل و نازل های مخروطی شکل که بر روی محور دوار مشعل نصب شده اند شده و از شوراخ های تعبیه شده بر روی نازل ها خارج می شوند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوراخ های ردیف اول که تعداد ۱۵ عدد می باشند سبب چرخش محور مشعل و ایجاد محدوده یکنواخت سوخت حول محور چرخش و عمود بر مسیر جریان هوا می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.