مشعل و هنیه به یمن می‌روند

نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در یمن از انجام مقدمات لازم برای سفر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش و اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه به یمن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابو اسامه عبد المعطی زقوت، نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در یمن خاطرنشان کرد که روابط این جنبش با دولت جدید یمن تفاوتی با گذشته نکرده است و دفتر حماس در یمن که در دوره ریاست‌جمهوری علی عبد الله صالح افتتاح شد، به صورت کاملا آزادانه و با حمایت کامل دولت یمن فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که حماس از روابط مطلوبی با تمامی طرف‌های یمنی برخوردار است، انتظار می‌رود که روابط طرفین در دوره دولت کنونی نیز به شکل سابق تداوم پیدا کند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در یمن اظهار کرد، حماس متعهد به عدم دخالت در امور داخلی یمن است و همین امر باعث شده است که مساله فلسطین به مساله اصلی یمن و تمامی طرف‌های داخلی این کشور تبدیل شود.

این در حالی است که هیات دولت منتخب فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه در حال حاضر در سفر به مصر به سر می‌برد و طی روزهای گذشته با مقامات و طرف‌های مختلف مصری از جمله هشام قندیل، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در همین حال، هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به ریاست خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مصر سفر کرده است که بسیاری از رهبران و اعضای دفتر سیاسی این جنبش مانند موسی ابو مرزوق، محمود زهار، عزت الرشق، سامی خاطر، خلیل الحیه، صالح العاروری و نزار عوض الله در قالب آن حضور دارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.