مشهد با کمبود شدید پرستار مواجه است

رییس هیات مدیره دفتر نظام پرستاری مشهد گفت: هم‌اکنون ۱۴ هزار پرستار در بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشهد فعالیت دارند که این کلانشهر با کمبود ۶۰ درصدی تعداد پرستاران رو برو است.

مشهد با کمبود شدید پرستار مواجه است

به گزارش ممتاز نیوز، سیده فاطمه بحرینی افزود: پرستاران شاغل مشهدی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی دولتی، خصوصی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی این کلانشهر فعالیت دارند.

وی بیان کرد: استاندارد بین المللی نسبت تخت به پرستار در دنیا ۳.۳ و در کشور ۱.۸ است، در حالیکه این رقم در مشهد کمتر از یک درصد (هشت دهم) است.

رییس هیات مدیره دفتر نظام پرستاری مشهد ادامه داد: مهاجرت به سایر کشورها، بازنشستگی، خروج از بیمارستان‌های دولتی و رفتن به سمت بخش‌های خصوصی یا سایر مشاغل دیگر برای افزایش درآمد بیشتر و توزیع پرستاران در بیمارستان‌های تازه ساخت از علل کمبود پرستار در مشهد است.

وی گفت: با توجه به بازنشسته شدن پرستاران و نداشتن ورودی جدید و نداشتن مجوز برای جذب پرستار به صورت شرکتی، دانشگاه علوم پزشکی قادر به تامین پرستار جایگزین نیست.

بحرینی افزود: از سوی دیگر متناسب با میزان اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی و یا احداث بیمارستان‌های جدید، تامین نیروی پرستار صورت نمی‌گیرد و پرستاران آنها از نیروهای سایر بیمارستان‌ها تامین می‌شود که نمونه آن در بیمارستان‌های ولایت و اکبر مشهد رخ داد.

وی بیان داشت: پرستاران شاغل مجبور به جبران این کمبود نیرو با حضور در شیفت‌های اجباری هستند که این امر فرسودگی جسمی و نارضایتی پرستاران را به دنبال دارد و امید است مسوولان امر برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.