مشکلات گوارشی علامت ابتلا به کروناست؟

ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی، با بیان اینکه مشکلات گوارشی در برخی از موارد می تواند علامت ابتلا به کرونا باشد، عنوان کرد: ۱۰ درصد افرادی که مبتلا به کرونا شده بودند علائمی همچون درد شکمی داشتند که به صورت اسهال و استفراغ بروز پیدا کرده بود؛ البته این حالت در مراحل بسیار حاد بیماری است.

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مردم طی یک ماه گذشته بهداشت فردی و قرنطینه خانگی را به خوبی رعایت کردند، گفت: این دوره نسبتا طولانی بوده است، اما خوشبختانه شاهد کاهش تعداد افراد درگیر با کرونا هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قرنطینه خانگی طی دو ماه آینده، اظهار کرد: توجه به نکات بهداشت فردی و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری خارج از منزل کمک می کند خیلی زود چرخه انتقال کروناویروس را بشکنیم.

این متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به سرایت کروناویروس از طریق قطرات تنفسی، خاطرنشان کرد: این ویروس با تماس مستقیم و غیر مستقیم انتقال پیدا می کند و لذا وقتی افراد با یکدیگر صحبت می کنند و یا سرفه و عطسه می کنند به راحتی بیماری را پخش می کنند. انتقال کروناویروس در یک محیط و در جمع افراد بسیار سریع و آسان است.

یعقوبی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، گفت: انتقال ویروس کرونا از طریق هوا ممکن نیست، اما این ویروس در فاصله دو متری از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند لذا همه افراد باید از ماسک های معمولی استفاده کنند.

وی از بین رفتن احساس بویایی و چشایی را یکی از نشانه های ابتلا به کروناویروس دانست و یادآور شد: برخی از افراد مبتلا به کرونا هیچ علامتی نداشتند، اما بویایی و گاها چشایی خود را از دست داده بودند. البته حس چشایی خیلی زود بازمیگردد، اما بهبود حس بویایی حداقل دو هفته طول می کشد.

این متخصص عفونی، با بیان اینکه مشکلات گوارشی نیز در برخی از موارد می تواند علامت ابتلا به کرونا باشد، عنوان کرد: ۱۰ درصد افرادی که مبتلا به کرونا شده بودند علائمی همچون درد شکمی داشتند که به صورت اسهال و استفراغ بروز پیدا کرده بود؛ البته این حالت در مراحل بسیار حاد بیماری است.

یعقوبی، امکان انتقال ویروس از فرد آلوده به دیگران را تا دو هفته دانست و اضافه کرد: برخی از افراد ممکن است مبتلا به کرونا شوند و این بیماری را بگذرانند، اما دلیل نمی شود بعد از بهبودی نسبی قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، زیرا حداقل تا دو هفته و حداکثر تا یک ماه می توانند ناقل کرونا از طریق ترشحات خود باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.