مصاحبه با سیب زمینی و پیاز

مصاحبه با سیب زمینی و پیاز

پوریا عالمی در شرق نوشت:
ما هرچه گفتیم آلودگی و فساد اقتصادی منجر به آلودگی و فساد فرهنگی، و آلودگی و فساد فرهنگی منجر به آلودگی و فساد اجتماعی، و آلودگی و فساد اجتماعی منجر به آلودگی و فساد میوه‌جات و سبزیجات می‌شود، کسی باورش نشد. حالا خبرگزاری فارس برای اینکه ثابت کند من یک قدم از مسوولان جلوتر هستم، خبر داده که «وزارت بهداشت آلودگی پیاز، گوجه و سیب‌زمینی را تایید کرد.» به همین مناسبت با پیاز، گوجه و سیب‌زمینی مصاحبه کردیم:
ما: سلام پیاز. چرا آلوده شدی؟
پیاز: من متاسفم. من فریب خوردم. آنها من را چون زود اشک مردم را درمی‌آورم فریب دادند تا ظاهرسازی کنند و بعدش فساد
ما: سلام گوجه. چرا پیاز را آلوده کردی؟
گوجه: من هیچ‌کاره‌ام. سیخش را ما خوردیم، کبابش را ما شدیم… ما هیچی نشدیم ولی سیب‌زمینی چیپس شد. اگر راست می‌گویید سیب‌زمینی را دستگیر کنید.
ما: سلام سیب‌زمینی. چرا پیاز و گوجه را آلوده کردی؟
سیب‌زمینی: اول من یک اعتراض دارم. چرا عکس و اسم آلودگان اقتصادی را منتشر نمی‌کنید؟ چرا من را س. ز نمی‌نویسید؟ مگر ما آدم نیستیم؟ مگر ما خانواده نداریم؟
ما: اگر شما آدمید ما چیستیم؟
سیب‌زمینی: این مشکل خودتان است. بعد هم چطور وقتی من را به همه دادند کسی چیزی نگفت؟ مگه بعضی‌ها من سیب‌زمینی را پنج‌سال پیش، ۹‌سال پیش، نگرفتند و با من کوکوسیب‌زمینی درست نکردند و با شکم پر نرفتند به آقای احمدی‌نژاد رای دادند؟ آمار رسمی هم هست. پس چرا کسی چیزی نگفت؟ الان تو چی میگی اصلا بابا؟
ما: ما که حرفی نداریم. شما چرا فساد اقتصادی و… کردی؟

مصاحبه با سیب زمینی و پیاز

سیب‌زمینی: چرا فساد نمی‌کردم؟ چِم بود؟ منِ سیب‌زمینی فساد اقتصادی کنم یک چیزی. طرف شلغم هم نبود، میلیاردر شد. من از سیب‌زمینی کمتر بودم اگر فساد نمی‌کردم.
ما: و چرا آلوده شدی و چرا دیگران را آلوده کردی؟
سیب‌زمینی: آلوده نمی‌کردم، تک‌خوری می‌کردم خوب بود؟ جای اینکه از من دوباره به‌عنوان «کارآفرین برتر» تقدیر کنی، آمدی انگ می‌زنی؟ دوره تک‌خوری‌ها گذشته. الان یا نمی‌خورند، یا همه را با هم می‌خورند، وقتی هم می‌خورند با هم می‌خورند نه تک‌تک.
ما: نه خیلی ممنون.
سیب‌زمینی: تعارف می‌کنی؟ سیب‌زمینی‌بازی درنیار. ببو نباش. سفره باز است. نخوری می‌خورندت‌ها. می‌خواهی پاداش یا حق ماموریتِ تپل گیرت بیاد و حسابی بخوری یا نه؟
ما: من سست شدم و گویا دارم آلوده جریان می‌شوم. چون ممکن است وارد مذاکره شویم بهتر است ستون را ببندیم و از خوانندگان خداحافظی کنیم.
بی مزه | سایت تخصصی طنز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.