مصباحی‌مقدم: طیف‌بندی سه‌گانه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری استمرار پیدا می‌کند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص ارزیابی‌اش از انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس و اینکه آیا مجموعه دو فراکسیون پایداری و رهپویان را باید شکست خوردگان این انتخاب بدانیم، گفت: نمی‌شود اینگونه گفت به هر حال این فراکسیون‌‌ها هم سهمی در مجلس نهم خواهند داشت ولی از نظر اکثریت و غیر اکثریت حتماً تفاوت‌هایی وجود دارد.
وی که می گفت سه فراکسیون در مجلس نهم با همین شکل ادامه خواهد داشت، افزود: البته بنده هرگز علاقه‌مند نیستم این اتفاق دوام داشته باشد ولی در کنار یکدیگر قرار گرفتن این سه طیف یک «آرزوی دور از واقعیت» است. 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه تقابل مجموعه‌های اصولگرا را به مصلحت کلی کشور نمی‌داند، افزود: این تقابل، حب و بغض‌ها را تحریک می‌کند و به خدمت نمایندگان لطمه می‌زند.
مصباحی مقدم درباره اینکه این رویه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم ادامه داشته باشد، اظهار داشت: این امر پیش‌بینی می‌شود، مگر اینکه خدا عمر دیگری را مقدر کرده باشد.
وی که معتقد است در جریان انتخابات هیأت‌‌رئیسه مجلس یک جبهه بندی تقابلی میان اصولگرایان رخ داد، افزود: این جبهه بندی موجب شد هیچ یک از افراد این فراکسیون‌ها به کاندیدا‌های مقابل رای ندهند و رای آوری چهره‌هایی چون آقایان دهقان و فرهنگی بیشتر به دلیل شخصیت خودشان بوده است.
وی درباره اینکه گفته می‌شود مدل وحدت‌گرایانه در میان اصولگرایان دیگر جوابگو نیست، تصریح کرد: ما در دوره هفتم و هشتم مجلس در این زمینه موفق‌تر بوده‌ایم ضمن اینکه در آغاز انقلاب حزب جمهوری اسلامی به خوبی عمل کرد. 
مصباحی مقدم درباره تاثیر تخریب‌ لاریجانی در آرای وی، نیز اظهار داشت: البته الان این تخریب‌ها کاهش پیدا کرده است ولی جبهه‌گیری سه طیف اصولگرا سر جایش است.
وی درباره اینکه به چه دلیل آقای حدادعادل برای ریاست مجلس مجدداً کاندیدا شدند، گفت: نمی‌دانم؛ تحلیلی در این زمینه ندارم.
/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.