مصر؛ نخبگان انقلابی و رهبری انقلاب

جام جم آنلاین: بدون شک در انقلاب‌ها که انرژی‌های مردمی تحولات گسترده‌ای را ایجاد می‌کند، نقش «رهبری» در استفاده از انرژی‌های مردم و به‌کارگیری آنها در جهت منافع ملی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در نبود یک «سیستم مدیریت و رهبری» هوشمند در «انقلاب مصر» حتی مزیت‌های این ملت انقلابی با توطئه‌ها و فتنه‌های استکبار جهانی و جهانخواران می‌تواند به نقاط ضعف تبدیل شود و زمینه خستگی و یاس مردم را از انقلاب فراهم آورد. تجارب انقلاب در ایران بسیار ارزشمند و بی‌نظیر است.

در صورتی که «رهبری» شایسته، باکفایت، هوشمند، شجاع، عالم، پرهیزگار، مردمی و اسلام‌شناس در ایران نمی‌بود، رویاهای نظام سلطه مبنی بر شکست انقلاب اسلامی در ایران و بازگشت مجدد رژیم وابسته به آمریکا و صهیونیزم تحقق می‌یافت.

تجارب دستاوردهای «سیستم رهبری» در ایران می‌تواند دستمایه «نخبگان انقلابی» و مردم مسلمان و فداکار مصر در شکل‌گیری یک «سیستم رهبری» در انقلاب شود.

هدف اصلی نظام سلطه به رهبری آمریکا، جلوگیری از شکل‌گیری «سیستم رهبری» هوشمندانه در انقلاب مصر است.

«رهبری» است که می‌تواند مانند چشمان بصیر ملت مصر، توطئه‌ها و فتنه‌های جهانخواران را رصد کند و به‌هنگام در قبال آنها واکنش نشان دهد.

انرژی‌های مردم با دیدگاه‌ها و مواضع مختلف را وحدت‌گرایانه تجمیع کند و از «قدرت مردم» در جهت منافع ملی مصر استفاده نماید.

ماموریت‌های بسیار بزرگ و عظیم رهبری انقلاب مصر:

* حفظ شور و نشاط انقلابی مردم و در صحنه نگه داشتن توده‌ها تا پیروزی نهایی و برقراری نظام مردم‌سالاری در مصر جدید و انقلابی.

* تصفیه ارتش و نیروهای مسلح از عناصر وابسته و شکل‌دهی به یک ارتش مردمی و انقلابی در مصر که وفادار به آرمان‌های ملت مصر باشند و زمینه‌سازی برای شکل‌گیری بسیج مردمی به هنگام ضرورت.

* جلوگیری از نفوذ عناصر رژیم سابق در پست‌های کلیدی و ایجاد انحراف و کارشکنی در دستیابی مردم به موفقیت‌ها.

* شناسایی منافقین که با ژست‌های به ظاهر انقلابی و اسلامی عملا جاده صاف‌کن نظام سلطه و جهانخواران هستند.

* برقراری «نظام نوین» و پایه‌گذاری «مصر جدید» با موازین و کارکردهای نو، انقلابی و پایدار.

* تجدیدنظر و قطع وابستگی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و برقراری استقلال برای نظام و ملت مصر.

* اتکا به اسلام به عنوان دین و ایدئولوژی پویا و فعال و نیروی حیات‌بخش برای تداوم انقلاب مردمی مصر (در عین احترام به سایر ادیان و دیدگاه‌های دیگر)‌.

* تعامل و همکاری با سایر کشورهای مستقل و مردمی در جهت منافع ملت مصر و شکستن حرکت چنبره خواست‌های نظام سلطه و جهانخواران.

* تلاش برای برقراری یک «نظام اقتصادی» فعال، پویا و اتکا و ارتقای سطح زندگی مردم مصر.

* رصد مستمر و شناسایی توطئه‌ها و فتنه‌های مکرر نظام سلطه و واکنش سریع و هوشمندانه نسبت به آنها با اتکا بر انرژی و توانمندی‌های مردم انقلابی و هدایت جامعه به سوی دستیابی به آرمان‌های ملت بزرگ و تمدن‌ساز مصر.

تجارب و توانمندی‌های ملت انقلابی و فداکار ایران در رویارویی با نظام سلطه پشتوانه عظیم و بی‌نظیری برای ملت انقلابی و بزرگ مصر در دستیابی به اهداف استراتژیک و بلندمدت خود است که در عین حفظ مواضع و موازین انقلابی خود و فشارها و تحریم‌های نظام سلطه، توانست هم مردم‌سالاری دینی را حفظ کند و هم مسیر «پیشرفت» و «توسعه» همه‌جانبه را بدون وقفه بپیماید. شاید بتوان گفت مهم‌ترین اقدام نظام سلطه در عرصه «انقلاب مصر» جلوگیری از شکل‌گیری چنین «سیستم رهبری» است.

بنابراین ساماندهی «انرژی انقلاب» در مصر در جهت دستیابی به اهداف مقدس ملت مصر در گرو شکل‌دهی به یک «سیستم مدیریت و رهبری» در انقلاب مصر از سوی نخبگان انقلابی بویژه محمد مرسی ، رییس‌جمهور و همراهی انقلابیون است، در غیر این صورت در فقدان یک «نظام رهبری» هوشمندانه، خردمندانه و انقلابی در «مصر جدید» نظام سلطه مهارت کافی در «مصادره انقلاب مردمی» و برقراری «استعمار مجدد» در مصر را دارد؛ ‌استعماری پیچیده‌تر؛ «استعمار فرانو».

دکتر علی عسکری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.