مصر؛ نشست رئیس جمهور و گروههای سیاسی

۱۸م آذر ،

نشست محمد مرسی رئیس جمهور مصر با بعضی از گروههای سیاسی، احزاب و شخصیت ها این کشور آغاز شد.

گزارش واحد مرکزی خبر ‌به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی حاکیست، پیش از این احزاب مخالف مصر پیشنهاد رئیس جمهور را برای گفتگوی ملی رد کرده بودند.

رئیس جمهور مصر پس از درگیری های خونین میان مخالفان و حامیان وی در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر پنجشنبه شب طی سخنرانی از نمایندگان مخالفان، احزاب سیاسی، جوانان انقلابی و کارشناسان حقوقی خواست روز شنبه در نشستی در کاخ ریاست جمهوری مصر شرکت کنند.

بر اساس اظهارات رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر، لغو بیانیه قانون اساسی از محورهای مذاکرات ملی که  با فراخوان محمد مرسی امروز آغاز شد، نیست.
محمد رفاعه طهطاوی گفت:‌« برای مذاکرات امروز با رئیس جمهوری، گروههای مختلف کشور فراخوانده شدند که بعضی به این فراخوان پاسخ دادند و گروهی هم ملاحظاتی را مطرح کرده اند».
وی افزود:‌« همه برای عبور از بحران تلاش دارند حتی آنانکه با گفتگوی ملی مخالفت کردند به همین سبب اعلام کردند که اگر پیشرفتی را در مذاکرات شاهد باشند آنها نیز به مذاکرات می پیوندند».
به گزارش پایگاه خبری محیط، طهطاوی با بیان اینکه گفتگوهای امروز در داخل کاخ ریاست جمهوری در قاهره برگزار می گردد موضوعاتی مثل تاخیر در برگزاری همه پرسی قانون اساسی و لغو بیانیه قانون اساسی را بیش از  یک پیشنهاد  ندانست و گفت:‌ برای گفتگوها نه پیش شرطی تعیین شد و نه سقفی در نظر گرفته شد ولی لغو قانون اساسی محور مذاکرات نخواهد بود.
وی با اعلام آمادگی رئیس جمهوری ، مشاوران و معاونانش برای گفتگو، ابراز امیدواری کرد این گفتگوها نتیجه بخش باشد.
رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر محمد مرسی را مخالف با خشونت دانست و گفت:«رئیس جمهوری بر ضرورت دوری از خشونت تاکید دارد اما در میان تجمع کنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری آشوب طلبانی وجود داشتند که سبب بروز خشونت شدند».


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.