مصرف آسپرین برای بیماران زونا ممنوع

اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف آسپرین برای بیماران مبتلا به زونا مرگ بار خواهد بود و حتما باید با توجه به تجویز پزشک دارو مصرف کنند.

 دکتر باطنی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: زونا یک بیماری ویروسی است که از دسته ویروس‌های شبیه به آبله مرغان می باشند که ۲ نوع ویروس به نام هرتز ولستر و  هرتر سیمپلکت وجود دارد.

وی گفت: این دسته از بیماری‌ها از آن دسته بیماری‌هایی می باشند که ویروس هرتز ایجاد می‌کند که نوع خیلی شایع آن تبخال است که به شکل خوشه‌ای روی لب و یا نقاط مختلف دیگر ایجاد می‌شود و زونا همان شکل بزرگ شده‌ی آن است که به صورت دانه‌های صورتی رنگ بروز می‌کند.

وی افزود: مهمترین علامت آغاز بیماری زونا درد شدید است که در ناحیه‌ی در حال بروز دانه‌های زونا صورت می‌گیرد.

وی افزود: زونا به دلیل این که معمولا ریشه‌های عصب را ملتهب می‌کند شخص درد شدیدی را در نواحی قلب و معده و یا حتی مغز و اعصاب احساس می‌کند و ممکن است با بیماری‌های دیگر مثل خون ریزی معده و یا بیماری قلبی اشتباه گرفته شود و بعد از چند روز یا یک هفته بعد با بروز دانه‌ها روی سطح بدن متوجه‌ی بیماری زونا شود.

وی در ادامه افزود: زونا به دلیل ویروسی بودن خود به خود خوب خواهد شد اما ۲ الی ۳ هفته برای بهبود به طول می‌انجامد.

زونا برای اشخاص میانسال و یا بزرگسال بسیار خطرناکتر است زیرا ممکن است شکل‌های خیلی غیر طبیعی بگیرد و یا ایجاد زخم‌های خیلی شدید در آن نواحی بکند که خود آنها به راحتی قابل درمان یا خوب شدن نیست.

دکتر باطنی در ادامه افزود: اشخاصی که مبتلا به بیماری زونا می‌شود به خصوص بزرگسال حتما باید به دکتر مراجعه کنند و با توجه به تجویز دکتر دارو مصرف کنند درغیر اینصورت دردهای شدید ممکن است تا یکسال به طول انجامد.

وی گفت: زونا معمولا واگیر ندارد و شخص مبتلا به بیماری بهتر است با زن باردار در ارتباط نباشد زیرا ممکن است برای کودک مشکل ایجاد کند و یا حتی سبب کوری کودک شود.

مصرف آسپرین برای اشخاص مبتلا به زونا بسیار خطرناک است و ممکن است سبب مرگ شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.