مصرف بنزین کشور در تیرماه ۲٫۴ درصد افزایش یافت

میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر افزایش نشان می دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، با وجود افزایش سالانه حدود ۱٫۵ میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، مجموع مصرف بنزین کشور در  تیر ماه امسال ۲ میلیارد و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون لیتر)، تنها ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر (۲٫۴ درصد) افزایش یافته است.

بر پایه آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در تیر امسال ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده؛ در حالی که سال گذشته در این دوره زمانی روزانه ۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف ‌شده است که حاکی از افزایش مصرف روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتری این فرآورده است.

آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین نشان می‌دهد که بیشترین مصرف بنزین کشور در تیر امسال مربوط به روز شنبه (۲۴ تیر) با ۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (۹ تیر) با ۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده است.

کاهش ۲ درصدی مصرف گازوییل کشور

بر پایه این آمار، مجموع مصرف نفت‌گاز کشور در تیر امسال به ۳ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر)، ۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر (۲ درصد) کاهش نشان می‌دهد.

میانگین مصرف نفت‌گاز در تیر امسال به روزانه ۹۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۰۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر) از افزایش مصرف روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتری حکایت دارد.

آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد که بیشترین مصرف گازوییل کشور در اولین ماه از فصل تابستان امسال، مربوط به روز چهارشنبه (۲۸ تیر) با ۱۷۷ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به جمعه (۹ تیر) با ۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.