مصرف خودسرانه دارو عامل اصلی سقط جنین

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مصرف دارو در زنان باردار بدون اطلاع پزشک علاوه بر اثر منفی برای مادر سبب ناقص شدن تولید اندام و سقط جنین خواهد شد.

حمیدرضا نادری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویروس عامل اصلی اکثر بیماری هاست که نوع شدیدتر آن را آنفولانزا گفته که در فصل سرما شیوع بیشتری پیدا می کنند.

وی افزود: مصرف آنتی بیوتیک در صورتی مؤثر است که بیماری عامل باکتریال داشته و روی خود بیماری تأثیر ندارد وقتی بیمار علائمی مانند “آبریزش بینی، سوزش چشم یا عطسه” دارد بیماری ویروسی بوده و تجویز آنتی بیوتیک برای آن اشتباه است.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص تجویز منطقی آنتی بیوتیک گفت: در سه روز اول بیماری باید علائم شایع را درمان کرده و اگر بعد از پنج روز از بیماری گذشت و iبهبود حاصل نشد احتمال را بر باکتریال بودن بیماری گذاشته و آنتی بیوتیک تجویز می کنیم.

نادری تصریح کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک سبب از بین رفتن میکروب های غیر بیماری زا در بدن است و سبب ورود میکروب های بیماری زا شده که نتیجه آن کاهش اثر بخشی درمان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: سبب افزایش عفونت های مقاوم iبه آنتی بیوتیک نتیجه مصرف خودسرانه داروهاست در اکثر موارد هر بیماری که با علائم “تب، عطسه، سرفه، گلو درد” iبه پزشک مراجعه کند، آنتی بیوتیک دریافت کرده که بسیار مضر و سبب ایجاد ضایعات جدی در بدن بیمار می گردد.

نادری، خاطرنشان کرد: مصرف داروها در زنان باردار عوارض شدیدی iبه همراه داشته که باید مشورت و تأیید پزشک باشد که در غیر این صورت سبب ناقص شدن تولید اندام و سقط جنین خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.